Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. március 10., szombat

Ínyenc melegszendvics egyszerűen – grillezett brie és világos csiperke tökmagos gyökérkenyéren







Imádom a szendvicseket. Nyitott, zárt, meleg és hideg szendvicsek, mind egyre megy: ízletes, színes, mutatós, egyszerű, vagy különleges legyen.

Szendvicsrajongók igazi Kánaánja a recepttáram. Külön gyűjtöm az összes szendvicsvariációt – itt - melyet az oldalon közzétettem, illetve néhány tematikus receptválogatást is szerkesztettem már, hogy az olvasók még közelebb lehessenek a szendvicseimhez:

Nem vagyok mesterszakács receptválogatás: egyszerű, színes melegszendvicsek, akár maradékokból


Szilveszteri menüajánlat: előételek szendvics-köntösben 2. rész


Szilveszteri menüajánlat: előételek szendvics-köntösben 1. rész


Karácsonyi és szilveszteri menüajánlat: színes, tartalmas reggelik zsömlében, hagyományos angol muffinban



Minden különösen jól sikerült szendvicsemről elmondhatom, hogy a kedvencem, erről az egyszerű melegszendvicsről különösen.
Imádom a gombát, a brie-t, a természetes kovásszal készült kenyereimet, és azt a helyzetet, amikor a legegyszerűbb megoldások adják a legnagyszerűbb ételeket. Legutóbb érlelt sonkával és almával készítettem hasonló szendvicset:

Ízorgia egyszerűen: érlelt sonka, meleg alma-brie kanapé gyökérkenyéren



Mostanában több gombás étel is készült nálam, volt hozzá alapanyagom rendesen. Innen jött az ötlet, hogy minden komplikáció nélkül, natúr, egyszerűen kicsit vastagabbra szeletelve kerül a friss, ropogós, óriás csiperke a szendvicsekre.

A frissen sült tökmagos gyökérkenyerem csak úgy adta magát, hiszen a ropogós, pörkölt tökmagok csak fokozták az íz élményt. 





Egyszerűen tejszínes sajtkrémmel vékonyan megkentem a kenyérszeleteket és elrendeztem rajtuk a gombát. Vajjal még inkább adta volna magát, de éppen elfogyott.
Nem volt túl sok brie-m, de az efféle nemes sajtokból kevés is elég a boldogsághoz. Mi több, pazarolni nem érdemes. Elrendeztem a kisebb darabokra vágott brie-t a szendvicseken és grill programon addig sütöttem, amíg a gomba „megfonnyadt”, a sajt kissé megolvadt, a kenyér puha maradt, csak a szélei lettek ropogósabbak.








Természetesen megosztottam az élményt a férjemmel is, emlékszem, a kertben csak úgy szikrázott a napsütés, míg a kertre néző ebédlőnkben ropogtattuk a szendvicseket Olyan idilli, kellemes késői reggeli volt. 




1 megjegyzés:

  1. Köszönjük, hogy megosztottad velünk is - a receptet és az intim, napsütéses kert varázsát :-)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails