Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. március 28., szerda

BBQ marhaoldalas mézes-diós gyökérkenyérrel




Mondhatjuk, hogy nyakunkon a grill szezon. Ez a BBQ marhaoldalas még a sütőben készült, de hamarosan kiköltözök a kertbe főzni az efféle ételeket.

Mivel a házi készítésű BBQ szószom füstös ízű, így a feeling így is szinte teljes volt.

Kedvenc hentesnél jutottam hozzá az elsőrangú marhaoldalashoz. Ez a része nem volt kitéve a pultba, de, amikor rákérdeztem, akkor előhúzota egy fél marha bordatájékát. Tyű, a mindenit, gondoltam, ugye, hogy mindent lehet kapni, csak kérni kell.
Nem akartam a nagydarab csontos hússal birkózni az elkészítés folyamán így szépen fel is daraboltattam vele.
Itthon megtisztítottam a hártyáktól és a faggyútól, mesés látvány volt már nyersen is. 

Tarolt itthon a házi készítésű BBQ szószom, két nagy adag is készült belőle, mely rendre gyorsan el is fogyott, ez volt az utolsó adag belőle, amit most elhasználtam:

Házi készítésű - füstös - barbecue szósz


BBQ szósz II. – egyik jobb, mint a másik


BBQ alapú pizzákat, csirkeszárnyat, sertésoldalast és csirkecombot is készítettem a felhasználásával:

Csirkés BBQ sajttal töltött szélű – cheesy bites – pizza


BBQ csirkeszárnyak


BBQ oldalas


BBQ csirkecombok Kentucky káposztasalátával, vajas-gyömbéres krumplipürével



 Többször is visszatapsolta a család a csirkeszárnyat és csirkecombot is:

BBQ csirkeszárnyak másképp – a legfinomabb


BBQ csirkecombok vajas-chilis kukoricával



Pizzából sem egyfélét készítettem BBQ alappal:

„Bogyós” sajttal töltött szélű pizza – BBQ szósszal, dupla szalonnával és más finomságokkal


Csirkés BBQ pizza lepény – kukoricával, szalonnával



Visszatérve a marhaoldalashoz, természetesen bekukkantottam amerikai receptekbe, mielőtt elterveztem, hogy BBQ oldalast készítek. Levontam a következtetéseket és nekiálltam a saját receptem elkészítéséhez.

A marhaoldalast komótosan előpároltam, hogy már csak akkor kenjem át a BBQ mázzal és süssem ropogósra, amikor már leomlik a csontról a hús.

Sóztam, borsoztam, megszórtam fokhagyma és gyömbér granulátummal. Kettessével fóliába csomagoltam és 120 C fokos sütőben majdnem négy órán át pároltam a nagy paellás edényemben.
Kicsomagoltam őket, átkentem a borda darabokat alaposan és vastagon BBQ szósszal, a fólia által felfogott szaftot aláöntöttem és magasabb hőfokon kezdtem el sütni. 160 C fokon úgy fél óra alatt rögzítettem a mázat, majd 180 C fokon 20 perc alatt pirosra sütöttem. 











A BBQ oldalas elkészítését kifejezetten összehangoltam a mézes-diós kenyér sütésével, ugyanis nem terveztem krumpli köretet. Inkább vajas csemegekukoricát kínáltam mellé.

Diós-napraforgómézes kovászos kenyér –szinte már kalács. Természetes kovásszal, természetesen.





Puha, omlós, ízletes BBQ oldalast készítettem, melyet faszénen hamarosan újra elkészítek!

Kedvenc BBQ, Tex-Mex, Kentucky, Cajun, amerikai ételeim receptjeit itt gyűjtöm. 

2 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails