Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. február 25., szombat

Töltött dagadó – húsvéti változat (liszt, kenyérmentes)











Boldoggá tesz, hogy töltött dagadó receptjeim nagyon népszerűek. Bevallom, szerintem is nagyon finomak, szemrevalóak:

Retro ételek kicsit másképp: zöldfűszeres, mandulás tojáskrémmel töltött sertésdagadó mézsárgán tálalva


Töltött húsok hidegtálra: egyszerű töltött dagadó és házi csípős kolbásszal sült karaj


Pestos-mozzarellás töltött dagadó mediterrán lecsós pecsenyelével



A helyzet az, hogy óriási flikflakokat nem viszek bele, mégis mindegyikben van egy kis plusz, amitől színes, ízletes, hagyományos, mégis különleges lesz. Úgy érzem, én ebben vagyok „jó”.
A dagadó már hetek óta a fejemben járt, ilyenkor érzem az ízét és az illatát is. Úgyhogy előbb utóbb elkerülhetetlenné válik, hogy elkészítsem. Jött egy ötlet, hogy most kifejezetten húsvéti ízekben és színekben töltöm meg, Éppen ezért kizárólag hagyományos ízeket és alapanyagokat használtam, ez vonatkozik a felhasznált zöldfűszerekre is.

Többen keresnek kenyérmentes változatot, gondolom egészségügyi okokból, gondoltam miért is ne legyen ez egy kenyérmentes verzió.
Nincs ellenemre, hogy tejjel leforrázott pirított császárzsömle kockák, vagy friss házi morzsa is kerüljön a töltelékbe, így a receptet úgy adom meg, ha valaki ezzel szeretné elkészíteni, akkor is hasznosítani tudja a receptemet.

A történethez az is hozzátartozik, hogy Gina- Csathóné Gyöngyi hozott nekem csodás tanyasi tojásokat, ezért szinte tobzódok most a tojásos ételekben. Eddig is tanyasi tojást használtam, ha csak tehettem, Gyöngyi tojásai ráadásul bio tojásnak mondhatóak, szépek, frissek, nagyszerűek. Csak úgy adta magát a dagadóhoz.
Amíg a csinos darab dagadómat előkészítettem a töltésre, addig össze is állt a recept.
Írtam már korábban, hogy nem tudom, hogy honnan tudom ilyen pontosan megjósolni, hogy mennyi tölteléket készítsek, de szinte mindig éppen annyi sikerül, amennyire szükségem van.

Hozzávalók:

1 kg felszúrt dagadó
1 evőkanál libazsír
4 nagy gerezd fokhagyma
2 dl száraz fehérbor
só, frissen őrölt bors


4 közepes tanyasi tojás keményre főzve (2 tojás 1 zsömlével kiváltható, leírás korábbi receptjeimben)
1 tanyasi tojás szétválasztva
6-8 dkg főtt-füstölt sonka vagy tarja, vagy csülök, éppen, ami fő húsvétkor
2-3 zöldhagyma apróra összevágva
3 dkg vaj
1 evőkanál aprított snidling
1 evőkanál aprított petrezselyemzöld
só, bors

2 – normál - doboz csemegekukorica

A vajon megdinszteltem a zöldhagymát és az apróra vágott sonkát. A tojásokat finomra lereszeltem, elkevertem a hagymás sonkával, a zöldfűszerekkel, a tojássárgájával, sóztam borsoztam. A tojásfehérjét közepesen kemény habbá vertem egy csipet sóval, és óvatosan a masszához kevertem.

A dagadót kívül, belül sóztam borsoztam. Megtöltöttem, bevarrtam. Libazsírral kikent tepsire fektettem és 200 C fokra előmelegített sütőben – forgatás nélkül – 20 perc alatt megpirítottam a felületét. Mellédobtam a fokhagymát és felöntöttem a fehérborral.
Ekkor 160 C fokra csökkentettem a hőt és másfél órán át pároltam a húst fólia alatt.
Végül levettem róla a fóliát és 200 C fokon 15 perc alatt szép pirosra sütöttem. 


















Deszkára szedtem, fóliával nem szorosan betakartam és elkészítettem a köretet, a pecsenyeleves kukoricát. A tepsiben visszamaradt pecsenyelevet szűrőn keresztül serpenyőbe csorgattam, és ebben pároltam meg körülbelül 5 perc alatt a lecsöpögtetett csemegekukoricát.

Amikor 20 perce pihent már a dagadó, akkor levettem róla a fóliát, felszeleteltem és tálaltam. 











Nem csalódtam sem a külcsínben, sem a belbecsben, színes, ízletes húsvéti dagadót sütöttem.
Ez egy sovány dagadó volt, kenyér nem került bele, csemegekukoricával tálaltam, úgyhogy mondhatjuk, hogy majdnem wellness menü volt! :)

Mi nagyon szeretjük melegen a töltött dagadót, természetesen a maradékot hidegen tálalom fel, majd erről is beszámolok! 



8 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki. Összefutott a nyál a számban, úgy megkívántam.

    VálaszTörlés
  2. Hát én is csak bámulok, olyan gyönyörű. Bár ezt már megszokhattuk Tőled! Mondhatjuk szebbnél szebb fogásokkal kápráztatsz el bennünket folyamatosan! Dagadót még nem sütöttem, de ki kell próbálnom, ez olyan csodásan néz ki, és amik benne vannak, csak finomságos lehet!!

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű ez a tanyasi aranysárga töltelék!!!!!

    VálaszTörlés
  4. Ez az a húsvéti étel, amit sok-sok éve nem ettem, mégsem feledtem. A román(iai) változat bárányból készül, alig van hús rajta, de a töltelék pótolja a hiányosságot. Nagy munka, gyönyörűre sikerült a képeken.
    :-)

    VálaszTörlés
  5. Évek óta csinálom isteni

    VálaszTörlés
  6. Fantasztikusan jól néz ki. Biztos nagyon finom is. Ügyes kezek készítették!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon finom lett! Köszönöm az ötletet a liszt/kenyérmentességre.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails