Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. február 15., szombat

Klasszikus-rusztikus töltött dagadó vele sült almával, gombával








Nem számoltam meg, hányféle töltött dagadót mutattam már be, de igen színes a választék! J

Amolyan klasszikust, szerintem még nem. Itt volt már az ideje. Rusztikusra hangoltam formailag, olyan jó kis falusi gombás-májas töltött dagadó sült ki belőle.

Szeretem zöldségekkel, almával együtt sütni, hiszen így szinte már más köret nem is kívánkozik mellé. A „belesebbeknek” házi kenyérrel vagy krumplipürével ajánlom. Ugyanis mi melegen fogyasztjuk el a dandárját. 
Hidegen pedig valamilyen majonézes salátát keverek mellé, vagy marad a friss, kovászos házi kenyér … J

Hozzávalók :

1,5 kg dagadó felszúrva
6 gerezd fokhagyma
1 fej lilahagyma
1 savanykás alma
4-5 nagy barna csiperke
1 ág rozmaring
2 kis csokor kakukkfű
2 dl száraz fehérbor (most tokaji furmint)
frissen őrölt vegyes bors

A töltelékhez:

20 dkg csirkemáj durvára vágva
30 dkg barna csiperke durvára vágva
½ fej olasz édes hagyma
1 gerezd fokhagyma
1 csokor friss kakukkfű
1 ág rozmaring
1 csokor petrezselyemzöld
3 dkg vaj
3 db keményre főzött tyúktojás
2 nyers tojás szétválasztva
frissen őrölt szerecsendió és vegyes bors
1 teáskanál morzsolt majoránna
frissen őrölt Maldon só

A dagadót sóztam, borsoztam.
Megtisztítottam a gombákat és a májat és rusztikusra daraboltam a hagymával egyetemben, tehát nem túl kicsire és nem is túl nagyra. A vajban megdinszteltem először a kakukkfű csokrot, majd hozzáadtam a hagymát és üvegesre sütöttem. Elkevertem az átnyomott fokhagymával, majd rádobtam a gombát és addig sütöttem, míg zsírjára nem pirult.
Hozzáadtam a májat is, és úgy 1 percig sütöttem, míg ki nem világosodott. Ekkor sóztam és fűszereztem, hozzáadtam az összevágott rozmaring leveleket és petrezselyemzöldet.
Hagytam hűlni a tölteléket és a tojásvágóval két irányból is – rusztikusra – összevágott kemény tojásokat elkevertem a tojássárgájával, majd a felvert tojásfehérjével. Beletöltöttem a pácolt dagadóba és bevarrtam a végét.
Mangalicazsírral kikent cserépedénybe helyeztem és 200 C fokra előmelegített sütőbe toltam 15 percre. Visszavettem a hőt 150 C fokra, mellé öntöttem a fehérbort és fóliával betakarva 1,5 órán át sütöttem.

Közben az almákat kiszúrtam, és a lilahagymával együtt cikkekre vágtam és az egész gombafejekkel és fokhagyma gerezdekkel együtt a dagadó mellé adtam. Volt maradék csirkemáj, ezt baconbe csomagoltam és ezt is a sült mellé rendeztem.

Ezt követően 190 C fokon 20 perc alatt arany barnára sütöttem a dagadót, a szalonnás májat, a zöldségeket és az almát.








A dagadót 30 percig deszkán pihentettem fólia alatt, mielőtt megvágtam. A „köretet” pedig a még meleg sütőben melegen tartottam.

Krumplipüré is készült a dagadóhoz, de nekem speciel a gombával, almával, sült hagymákkal tökéletesen körítve volt! J





1 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails