Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. február 7., péntek

Nizzai saláta /salad nicoise/ 5 perces tojással




Szép emlékeket ébreszt bennem a nizzai saláta. Húszas éveimben igen gyakran megfordultam arrafelé. Három kedvenc ételem volt Nizzában: a T-bone steak, a tintahal sörtésztában aiolival és a nizzai saláta. Azt hiszem rányomta ez az időszak –is – ízlésemre bélyegét. A jóhoz ugyanis könnyű hozzászokni.

Évek óta nem ettem nizzai salátát, igazából késői reggelire készítettem magamnak.
Nizzai salátát is lehet sokféleképpen készíteni, én most így készítettem.

Hozzávalók 1 adagoz:

1 kis agria krumpli
1 csomó ceruzabab
1 marék bébi spenót
1 marék rukola
4 koktélparadicsom félbevágva
2 levél jégsaláta tépkedve
1 doboz tonhaltörzs
1-3 tanyasi tojás
2 evőkanál fokhagymás vinaigrette (olívaolaj, borecet, zúzott fokhagyma)


Párolóedényben megpároltam a 4 cikkre vágott krumplit és a zöldbabot, majd lehűtöttem. Elkészítettem a vinaigrettet. Megforgattam benne alaposan a zöldségeket és salátás tányérba rendeztem.




Közben 5 perces főtt tojást készítettem, aminek a sárgája szépen folyik, de a fehérje teljesen szilárd. A tonhaltörzset lecsepegtettem, a tojást megskalpoltam és mindkettőt elrendeztem a salátán. 

Én még két 5 perces tojást odakészítettem magamnak külön tányéron, és le is csúszott a salátával … J



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails