Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. február 20., csütörtök

Pretzel zsemlék – hamburgerhez, szendvicshez, reggelire









Már olyan régen készültem, hogy Pretzel zsemlét süssek. Kicsit hasonló a technológiája a bagelhez, úgyhogy most nyakon csíptem magamat és megsütöttem. Köszönet a bagelnek! J

A másik apropó az én vékonyka, legkisebb kosztosom kívánság listája, a hamburger típusú szendvicsek a kedvencei. A férjem pedig reggelire szereti a frissen sült péksüteményt, úgyhogy összekötöttem a kellemest a hasznossal. J

Csodaszépek, rettenetesen ízletesek és sokszínűen felhasználhatóak a Pretzel zsemlék, és nem különösebben nagy durranás elkészíteni.

Hozzávalók 6 zsemléhez:

50 dkg kenyérliszt
2,8 dl langyos víz
4 dkg olvasztott vaj
2 teáskanál nádcukor
2 teáskanál finom tengeri só
1 ½ teáskanál porélesztő

3 liter víz
1 teáskanál szódabikarbóna

1 felvert tojás

Az élesztőt elkevertem a langyos vízben a cukorral együtt. 10 perc alatt felfuttattam. A liszttel elkevertem a sót, majd hozzáadtam az élesztős keveréket és az olvasztott vajat. Addig dagasztottam csak, amíg gömbbé nem állt össze. Lefedve 1 órán át kelesztettem.
1 óra múlva 6 részre vágtam és labdává megformáztam. Sütőpapírral bélelt tepsire rendeztem és ruhával letakarva 35-40 percig kelesztettem.
Olyan szépen megkeltek, hogy ebben az állapotukban fennmaradnak a vízen.
Felforraltam a vizet, hozzáadtam a szódabikarbónát és egyesével finoman a vízbe engedtem egyszerre összesen 3 zsemlét. 30 mp múlva óvatosan megforgattam őket, majd 30 mp múlva kiemeltem és mentek vissza a bélelt tepsire.
Megkentem őket a felvert tojással és éles késsel kétszer megvágtam a zsemléket. Ehhez csak nagyon éles kés megfelelő. Ezt követően volt, amelyiket mákkal, szezámmaggal, Maldon sóvirággal megszórtam a vágásokon kívül és betoltam a 220 C fokra előmelegített sütőbe.

Most 18 percig sütöttem, de olyan 16-20 perc intervallumban sülnek meg megfelelően.









Rácson hagytam hűlni, majd megszegtem egyet. Nagyon elégedett voltam a végeredménnyel. 
Két óra múlva már megtömve virítottak a tányérokon, de erről majd legközelebb mesélek! J






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails