Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. február 18., kedd

Komplett francia reggeli omlettel - érezd magad Párizsban!







Meséltem már róla, hogy a Párizsban elköltött étkezések, reggelik élményei múlhatatlan emlékként élnek bennem:


Természetes hát, hogy a reggeli ételeket, szendvicseket bemutató sorozatom fénypontjai a francia reggelik és szendvicsek.
A francia terülj-terülj asztalkám központjában a klasszikus francia vajas omlett áll. Finomra vágott metélőhagymával és petrezselyemlevéllel tekertem fel.
Most csak 2 tojásból sütöttem, de 3 tojásnál többet egyébként sem érdemes felhasználni egy omletthez.

24 cm átmérőjű serpenyőben 2 dkg vajat közepesen felhevítettem és a csipet sóval elhabart tojást beleöntöttem. Amikor szilárdulni kezd a tojás, akkor villával a széle felé tereltem középről a még folyós tojást. 
Amikor az alja már teljesen megszilárdult, de a közepén a teteje még folyós volt középre, csíkban szórtam a zöldfűszereket és a tőlem távolabbi fele felől villával el kezdtem feltekerni az omlettet. Ekkor a nyelénél megütöttem a serpenyőt és a másik oldalra csúsztattam az omlettet és a másik felől is behajtottam. Illesztéssel lefelé tálra csúsztattam.




Ha kapunk jó croissant-t és baguettet, akkor nem szorulunk rá, hogy magunk süssünk. Ha igen, akkor szolgálhatok recepttel croissanthoz is és kovászos házi baguettehez! J

Kiváló minőségű vaj (82%-os) és házi lekvár, néhány szem gyümölcs kísérje a croissant-t, baguettet és az omlettet.

Mi kell még a boldogsághoz egy verőfényes hétköznap délelőttön, ha szembe találkozunk egy ilyen késői reggelivel? J



2 megjegyzés:

  1. A boldogsághoz talán nem hiányzik, de egy francia reggeli elengedhetetlen tartozéka a "bol" -ban tálalt híg, kávénak csúfolt lötty - amihez a Croissant belemártogatása végett van szükség :-P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Italt mindenki maga biztosít a reggelihez! :D Én csak a séf vagyok ... :)

      Törlés

Related Posts with Thumbnails