Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. február 13., csütörtök

Csirkemell „ujjacskák” diós bundában kétféle házi mártogatóssal




Ez egy szombati ebéd volt, ilyenkor mindig egyszerű a menü, mert vasárnap húslevest főzök, utána pedig sültet. A szombat mozgalmasabb is, vasárnap pedig bezárkózom, reggel 7-kor felteszem a húslevest és megadom a módját. Ehhez pedig nyugalom kell! J

Valahogyan mindig csíkokat szeletelek a csirkemellből, pedig már készültem rá, hogy rudakat szelek, mert az annyira tetszik. Akár kézből is el lehet „ropogtatni” mint a ropit.
Szeretem az angol nyelvet, olyan látványosan fogalmaz. A csirkemell ujjak szerintem is sokkal érzékletesebb, mint a csirkemell rudak, még akkor is, ha ez a magyarban szokatlanul hangzik, de csak első hallásra. Most emellett döntöttem.

A recept egyszerű, ahogyan tőlem már megszokott.

Asztali aprítóban durvára őröltem úgy 10 dkg diót. Szilánkos házi morzsával kevertem el. A szokásos módon paníroztam: liszt, felvert tojás, diós házi morzsa sorrendben.

Érdekes, hogyha csíkokat vagy jelen estben ujjacskákat szeletelek a csirkemellből, akkor kisebb mennyiségtől is jól lakunk. Valószínűleg azért mert nagyobb felületen bundázott így a hús és laktatóbb. Ilyenkor adagonként maximum 15 dkg csirkemellel számolok.

Az egyszerű menü lehetőséget adott arra, hogy kétféle házi szószt is készítsek hozzá.
Kétféle házi BBQ szószomból az elsőként kipróbált verziót választottam:


Mézes-mustáros szószt, pedig minden héten készítek, szinte nincs is már hétvége anélkül, hogy ne szerepeljen a menüben:

Házi majonéz és társai: tartármártás, aioli, mézes-mustáros szósz


Most ropogós kockaburgonyát sütöttem köretként, de a francia krumplipüré is ugyanolyan tökéletes kísérője lett volna.
Nagyon finom és különleges, mégis roppant egyszerű szombati ebéd volt! J


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails