Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. szeptember 10., hétfő

Rendhagyó szendvicskrémek: rusztikus kolbászkrém




Nálunk nem nagyon lehet kapni kolbásztölteléket, pedig mi is „kolbász nagyhatalom” vagyunk, de például Olaszországban és Spanyolországban betöltés nélkül is hozzá lehet jutni. Kolbásztöltelékből nagyszerű ételeket lehet készíteni, már korábban is mutattam be néhányat. A kedvencem például:

Kolbásztöltelékes-juhtúrós melegszendvics svájci gyökérkenyéren



Kolbászkrémet is posztoltam már, előételként, egyszerű vacsoraként, vagy, amikor gyermekeket várunk vendégségbe, akkor telitalálat. Természetesen a hétköznapokban is ugyanolyan egyszerű és nagyszerű szendvicskrém, mint mondjuk egy házi májpástétom:

Akár gyerekzsúrra: házi kolbászkrém és hagymás-zsályás csirkemájpástétom vajas péksüteményekkel



Ahogyan az előző bejegyzésemnél említettem, most sorozatban mutatom be, a Vidék íze magazin júliusi számában megjelent receptjeimet. Elsőként az aiolit mutattam be, ugyanis több szendvicskrémbe is került belőle:

Ezerarcú aioli



Ez esetben rusztikusra terveztem a kolbászkrémet, és mondhatom, hogy mind látványában, mind ízében vitte a prímet!

15 dkg puha lángolt kolbász (vagy chorizo)
2 evőkanál aioli
2 keményre főzött tojássárgája reszelve

2 keményre főzött tojásfehérje apró kockára vágva
2 salotta (mogyoróhagyma) apró kockára vágva
3-4 kicsi csemegeuborka apró kockára vágva
só, frissen őrölt bors

A bőréből kihámozott kolbászt összevágtam és alaposan kikevertem az aiolival és a főtt tojássárgájával, majd elkevertem a darabos hozzávalókkal és fűszereztem. Behűtöttem néhány órára, mielőtt feltálaltam.






Többek között - békebeli kovászos fehér kenyérrel és mediterrán zöldségekkel kínáltam.



1 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails