Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. február 10., péntek

BBQ csirkecombok Kentucky káposztasalátával, vajas-gyömbéres krumplipürével






Több mint felséges ebédet készítettem a családnak hétvégén.

A csirkecomb nem tipikusan BBQ étel, de már jó régen elhatároztam, hogy egészen biztosan elkészítem. Nem lehet mindig csak pizzát, oldalast és csirkeszárnyat készíteni házi BBQ szósszal, mert a szakácsnőnek változatosságra van szüksége. Én pedig mindig megtalálom a módját, hogy változatosan főzhessek. (Érdemes bepillantani BBQ pizza, csirkeszárny, oldalas receptjeimbe is!)

Már két sajátkészítésű BBQ szószt is bemutattam:

Házi készítésű - füstös - barbecue szósz


BBQ szósz II. – egyik jobb, mint a másik



 Jelen esetben az utóbbit használtam.

Vettem csirkefarral együtt bontott egész csirkecombokat. Kifejezetten azért vettem ilyet, hogy BBQ szósszal készítsem el. Ugyanis én a csontos részeket kedvelem inkább, a fiúknak pedig mindig mindent filézni kell. A szárnyat kivéve.
Úgyhogy minden combot három részre vágtam, a felső combokat pedig kicsontoztam. A filézett felsőcombokat pedig további két részre.
Így 4 db alsócombot, 8 darab csontozott felsőcombot és 4 fél farrészt kaptam. Éppen olyan darabok voltak ezek, hogy még szaftosak maradjanak, de minél nagyobb felületen tudjam bevonni majd a BBQ szósszal.
Egyben is süthettem volna, de éppen fele lett volna az élvezet.

A csirkerészeket enyhén sóztam és borsoztam, és elrendeztem libazsírral kikent cserépben. 180 C fokra előmelegített sütőben 45 percig sütöttem. Amikor levet eresztett, akkor meglocsoltam a pecsenye szafttal, majd még kétszer, hogy végül a bőre ropogós legyen. 















Kivettem a csirkedarabokat és alaposan átkentem házi BBQszósszal. A pecsenyelevet leöntöttem alóla. Visszarendeztem a csirkedarabokat és annyi szaftot öntöttem alá vissza, hogy ne nagyon tocsogjon alatta. Gondoltam, ha szükséges, majd pótlom, de nem akartam azt sem hogy az alsó részek elázzanak, de azt sem, hogy leragadjanak.

180 C fokon 10 percig, majd 200 C fokon 10-15 percig pirítottam a BBQ csirkecombokat.

Csodás máz keletkezett és a csirkebőr igazi ropogós lett! A filézett felsőcomb darabkák, igazi ínyencfalatok lettek. A farrészek és az alsócombok is szaftosra, de ropogósra sültek.

Érdemes vásárolni egy-két cserépedényt, mert ebben a húsok szépen megpirulnak, de nem száradnak ki, szaftosak maradnak.









Közben elkészítettem a gyömbéres krumplipürét.

4 db 25-30 dkg-os Agria krumplit sós vízben, héjában megfőztem, még forrón lehúztam a héját. Finomra összetörtem. Lereszeltem egy teáskanálnyi friss gyömbért.
1 dl tejet 10 dkg vajjal felforraltam és kisebb részletekben az összetört krumplihoz adtam. Végül sóval és a gyömbérrel fűszereztem, erőteljes mozdulatokkal habosra kevertem.
Most fagylalt adagolóval porcióztam a tányérokra.





Többféle coleslow-t készítettem már korábban, most a KFC káposztasalátáját, „másoltam le”. A Kentucky káposztasaláta receptjét már közzé tettem, itt olvasható.





A BBQ csirkecombokat a finom és különlegesnek mondható köretekkel tálaltam fel. A képek önmagukért beszélnek! 





BBQ, Kentucky, Cajun, Tex-Mex és további amerikai ételeim receptjeit itt gyűjtöttem össze.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails