Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. január 23., hétfő

„Bogyós” sajttal töltött szélű pizza – BBQ szósszal, dupla szalonnával és más finomságokkal







Az első változatban, az általam készített töltött szélű pizza formázását egy külföldi oldalról lestem el. Sajt rudacskákra hajtottam rá a túlnyújtott pizza tészta szélét. Konkrét recept itt.









Rendesen emeli a sajtmennyiséget, úgyhogy nem mindig így készítem a pizzát, no és azért sem, mert fő a változatosság.
A napokban újra rám jött, hogy töltött szélű pizzákat sütök, és ekkor valahogyan jött egy ihlet, hogy a túlnyújtott pizza tészta széleket bevagdosom, és mozzarella cikkeket kosárszerűen körbeölelek vele. Jaj, nagyon, de nagyon mutatós lett! Olyan lett, mint egy napocska, vagy egy 8 szirmú virág. Konkrét recept itt









Nem volt itthon mini mozzarella golyóm, így a mozzarellát 8 cikkre vágva töltöttem bele. Akkor említettem, hogy mini golyókkal is visszatérek ehhez a formázáshoz, de végül a mini golyók egy újabb formázási lehetőségre ihlettek meg. Ha mondhatom, akkor ez a legegyszerűbb megoldás az általam eddig bemutatott töltött szélű pizzára. Nincs vele túl sok macera, nem kell hozzá még több pizza tészta. 

Bár újfent gyalázatos képek sikerültek, aminek az egyik oka az, hogy állandóan sietek, a másik pedig az, hogy ezek az ételek vacsorára készülnek, amikor már igen rosszak a fényviszonyok. Mindig kapkodok is egy kicsit, hiszen fényképezni is szeretnék, de a legfontosabb mégis az, hogy a család frissen és melegen hozzájusson az ételhez.
Szóval, érik az ismétlés, amikor szebb képekkel mutatom majd be, a bogyós, töltött szélű pizzát.

A pizza tésztát a megszokott alapreceptem szerint készítettem el.
A házi barbecue szószt is bemutattam már. 

Egy adag pizza tésztát vékonyra kinyújtottam, úgy, hogy a 30 cm-es formán kicsit túlérjen. Az olívaolajjal kikent és kukoricaliszttel megszórt formába igazítottam, a szélek természetesen túl lógtak rajta. Elrendeztem a mini mozzarella golyókat a tészta szélén, majd ráhajtottam a tésztát és egyszerűen körbetapasztottam az ujjaimmal a tésztát a golyók körül.

Megkentem a közepét barbecue szósszal, megszórtam kolozsvári szalonna morzsával, kukoricával, majd most kisebb kockákban rendeztem el a pizzán a mozzarella darabkákat. Lilahagyma szeletek következtek ezután pedig megszórtam morzsolt oregánóval. Végül alaposan megpakoltam vékonyra szeletelt, kisebbre vágott bacon darabkákkal.

230 C fokon, a sütő aljára helyezve a formát, 12-15 percig sütöttem, amíg a tészta megsül, a bacon pedig megpirul. 

















Csuda jól nézett ki ez a sajttal töltött szélű pizza verzió is, és ami még ettől is fontosabb, hogy nagyon finom is!  
A töltött szélű pizzánál szerintem az a lényeg, hogy ne a tészta, hanem a sajt legyen több benne. Hiszen így, az egyesek által kevésbé kedvelt pizzaszélek nemhogy hasznosításra kerülnek, hanem egyenesen ínyenc falatokká válnak!
Még vannak újabb ötleteim, úgyhogy nem hinném, hogy felhagyok a töltött szélű pizza variációkkal! 


4 megjegyzés:

  1. Tegnap egy langalló mellé köretnek megsütöttem a bogyós szélű pizzát:-)) Nagyon jó lett. A fiam annyi időt nem adott neki, hogy lefotózzam:-)) Köszönöm az ötletet, nagyon bevált.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen! Jaj, de örülök, Kata! Át tudom érezni, ugyanis nem tudok elég gyakran és eleget sütni belőle! :))

      Nálunk is érik a következő eresztés pizza, pedig még be sem mutattam mindet az előzőekből ... :)

      Törlés
  2. Hát az én "kisfiam" 20 éves, egyetemista cula:-)) Megkérdezem mit csináljak:- pizzát:-)) Nagyon bevált a pizza alaprecepted, és a többszöri rövidebb kelesztés. nagyon lágy, kiváló tésztát kapok:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, nagyon! Igen, én is imádom ezt a többszöri dagasztással nyert könnyű, bársonyos tésztát. Amikor saját kelt tészta recepteket állítok össze, gyakran dagasztom ugyanígy. :)

      Tudod, ugye, hogy nekem meg a lányom majdnem 19 éves? :) De a kicsi még sippantó! De Ő is mindig pizzát (és BBQ csirkeszárnyat) kér! :)
      Ilyenek a fiúgyerekek! :)

      Törlés

Related Posts with Thumbnails