Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. január 21., szombat

BBQ oldalas






Semmiképpen nem hagytam volna ki a BBQ sorozatból az oldalast, hiszen ő a nagy klasszikus. 

Minden szempontból ideális alanya a barbecue szósz mesterkedéseinek. Az Államokban azért a marha oldalas az elterjedtebb, de ennek megvannak a nyilvánvaló okai. Annak is, hogy nálunk pedig a sertésoldalas a közkedveltebb. Ez nem zárja ki azt, hogy marha oldalasból is elkészítsük ezt a nagyszerű ételt, hiszen könnyen beszerezhető és nem is drága húsféle a marha oldalas sem.

Jelen esetben sertésoldalasból készült és nem tértem el nagyban attól, ahogyan a hagyományos, ropogósra sült, pácolt oldalast készítem. Ugyanis ezzel a technikával kisül minden fölösleges zsiradék az oldalasból, omlósra puhul és végül szinte ropogósra sül.

A marhaoldalast páclében előfőzik, ez a sertésoldalas esetében szerintem nagyjából szükségtelen. Lényegesen gyorsabban megpuhul, így kár kifőzni belőle az ízeket. De ez magánvélemény.

Egy kiadós hétvégi ebédrevalót készítettem mindössze, hiszen már alig van a napokban, frissen főzött, házi barbecue szószból. 4 nagy pizza, 2 adag csirkeszárny és ez az oldalas elkoptatta a készletemet. Még az egyik adag csirkeszárnyat és kétféle pizzát be sem mutattam, de ami késik, nem múlik.

Pecsenyeleves krumplipürével és vajon párolt mexikói zöldségkeverékkel tálaltam. Egyszerű, mutatós, finom ebéd kerekedett belőle.

Hozzávalók 4 adaghoz:

1,5 kg sovány oldalas
1 evőkanál libazsír
só, frissen őrölt bors, fokhagyma granulátum
2 dl víz
2 dl száraz fehérbor
3-4 evőkanál BBQ szósz, (a legfinomabb a házi készítésű)

4 nagy szem Agria burgonya
2 dl vajas pecsenyelé

6 dkg vaj
50 dkg mexikói zöldségkeverék (nem alkalmazok általában hasonló zöldségmixeket, de kaptam egy zacskóval és most igazán kapóra jött:)

Az oldalasról eltávolítottam minden fölösleges zsíros részt. Közepes darabokra vágtam, ez úgy két bordacsontos darabolást jelent. Enyhén sóztam, borsoztam és megszórtam egy kis fokhagyma granulátummal.

240 C fokra előmelegített sütőben, félidőben megforgatva 30 perc alatt kisütöttem a fölös zsiradékot belőle és szép kérget sütöttem rá.

Aláöntöttem a vizet és fehérbort és fóliával lefedve 45 percig pároltam 180 C fokos sütőben.
A folyadék éppen elpárolgott alóla és az oldalas fantasztikusan omlós, porhanyós lett.

Minden oldalán alaposan megkentem BBQ szósszal és forgatás nélkül 220 C fokos sütőben 20-25 perc alatt szép pirosra, ropogósra sütöttem.



















Közben héjában megfőztem a krumplit, finomra összetörtem, elkevertem a pecsenyelével és sóval utána ízesítettem.

A maradék pecsenyelevet mindig felhasználom, soha nem hagyom kárba veszni. Több ételnél is utaltam már rá, hogy mihez hasznosítottam, ha maradt pecsenyelevem. Ráadásul ez a pecsenyelé most vajas pecsenyelé volt – az olaszos csirkecombok pecsenyeleve – így nem kellett tejszínt és vajat használnom a püréhez. Nagyszerű lett!

A zöldségkeveréket addig pároltam a vajban, míg „zsírjára nem sült”. Ha „nincs kéznél” ez a zöldségmix, akkor szalonnás babrőzsét vagy szalonnás spárgarőzsét készítettem volna hozzá.

Mindent egyszerre, frissen, forrón tálaltam. Egyszerű, könnyű, szombati ebéd volt. No, és finom is volt!

Most van a disznóságok igazi szezonja, nem csak a disznóvágások miatt. Azért grillszezonban is bemutatom majd a BBQ húsokat, akkor már faszénen sütve! 





5 megjegyzés:

  1. Rájöttem! Ide én nagyokat nyelni (is) jövök :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm az ihletet, bár nem egészen így készítettem, de az időket betartva, valóban mennyei ebéd kerekedett belőle!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen! Örülök, hogy elkészítetted és ízlett! Egészségetekre! :)

      Törlés
  3. Most készítettem el.Isteni,köszönet érte!!!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails