Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. január 20., péntek

Csirkés BBQ sajttal töltött szélű – cheesy bites – pizza









No, ezzel a pizzával belehúztam a tutiba. Egyedi, színes, nagyon mutatós, ízletes és különleges. No, és minden házilag készült hozzá. A pizza tészta is és a BBQ pizza szósz is.

A legújabb fejlesztésem szerinti, sajttal töltött szélű pizza formázást alkalmaztam, ahogyan utóbb ígértem, most igyekeztem nem elsietni, precízebben formáztam. Szerintem szép lett.
Érdemes bepillantani az első, ilyen formázással készültpizzám receptjébe is.

Csak néhány, egymással barátságban álló feltét került a pizzára, de az gazdagon, ahogyan tőlem már megszokott. Persze nem úszik a feltétekben a pizza, csak nem spóroltam le róla.
Előre bocsájtom, hogy többféle barbecue pizzavariáció is készült, ez az első, amit bemutatok.

A barbecue szósz kiváló pizza szósz, hiszen ízletes és különleges paradicsom alapú szószféle.
A csirkehús különösen jól illik hozzá, így most egy kis előpirított csirke is került rá. Ehhez az ízvilághoz a piros húsú paprika majdnem, hogy kötelező, most kápiát használtam, de a kaliforniai paprika is éppúgy kiváló.
Mozzarella és világos cheddar sajt, durvára tört chili és morzsolt oregánó került még rá.

A pizza tésztából most az eredeti adagot dagasztottam be, ami 4 ilyen pizzához elégséges. A recept itt olvasható.





A pizzát a legutóbbi „cheesy bites” formára töltöttem meg, ennek leírása és további fázisfotók ebben a receptben találhatóak meg. 








A barbecue szószt pedig az itt olvasható receptem szerint készítettem. 





Az apró csirkemell csíkokat forró olívaolajon, serpenyőben enyhén előpirítottam. Pirítás közben sóztam, borsoztam.

A kápia paprikát kis kockákra vágtam. A mozzarella golyót szeleteltem, a világos cheddar sajtot durvára reszeltem le.
A pizza tésztát megformáztam, a szélét megtöltöttem, megkentem barbecue szósszal és mozzarella, csirkemell, paprika, cheddar sajt sorrendben megraktam a feltétekkel. Megszórtam a durvára tört chilivel és a morzsolt oregánóval. Végül pedig zsenge petrezselyem rügyekkel is megszórtam. Ha lett volna készleten koriander levelem, akkor egészen biztosan ezzel szórom meg. Mindkét növény nem csak színben, de ízben is emeli a pizza frissességét.

240 C fokon, alsó bordamagasságon, tepsiben sütöttem készre a pizzát, úgy 15 perc alatt. 



















Jól nézett ki, és nagyon finomra sikeredett. Igazán nagyon inspirált, hogy újabb barbecue pizzákat készítsek. Nem is késlekedtem ezzel sokáig, még jó néhány barbecue pizza következik nálam! 






Korábbi pizza receptjeimet itt gyűjtöm.

3 megjegyzés:

  1. Azt a tízujjamatismegnyalom sajtosropogósát neki !

    Mellé hallgatnivalónak:
    http://www.youtube.com/watch?v=FMJXYWOC68E

    (1:14-től kezd :-)

    Hangulatkeltőnek pár klasszikus:
    http://www.youtube.com/watch?v=9JjxpGpKNR4&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=Lrj5Kxdzouc&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=-txZ20uH8IY&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=wIjUY3pjN8E&feature=related

    És végül
    http://www.youtube.com/watch?v=Q1809vqz3zA&feature=related

    VálaszTörlés
  2. Mormogi Papa: Köszönöm az "aláfestést", jó kis zenék! :) Még nem értem a végére, de nem tétlenkedtél a válogatásnál! :))))

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails