Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. december 2., péntek

Nagyszerű reggelik vagy egyszerű vacsorák: baszk rántotta, most egyszerűen




Többféleképpen is bemutattam már a baszk rántottát (például itt, itt és itt) ugyanis a férjem egyik kedvenc késői reggelije, vagy könnyű vacsorája. Színes, könnyű, ízletes.

Le sem tagadhatnám már, hogy rajongok a spanyol konyháért, hiszen olyan színes, könnyű és ízletes. Egyértelmű, hogy a baszk konyha nem egyenlő a spanyol konyhával, de azért az átfedések számottevőek.

Minden esetre, a mindkét házi konyhában szívesen használt chorizo, piros húsú és zöldpaprika (zöld kápia vagy kaliforniai) a hagyma és a tojás, mind benne van ebben a rántottában.

Most éppen nem volt piros húsú paprikám, így egyszerűen chilit tettem bele, a férjem úgyis rajong a csípős ételekért.

Ez esetben nem cicóztam, a kolbászon kívül minden zöldséget egyszerre adtam az alapba.


Hozzávalók egy adaghoz:


1 közepes chili kimagozva, apróra vágva

3 dkg paprikás kolbász, lehetőleg chorizo (esetemben enyhén csípős csabai vastagkolbász, amit még a kolbászfesztiválról hoztunk:)

1 zöld kápia paprika (lehet kaliforniai is)

½ fej lilahagyma

3 tojás enyhén sózva, elhabarva

1 evőkanál olívaolaj


1 karéj kovászos kenyér (természetesen saját sütés) pirítva

1 zöld kápia paprika, díszítésnek, csúsztatónak


Az apróra vágott kolbászt enyhén megpirítottam, majd hozzáadtam az összevágott zöldségeket és néhány percig magas lángon pirítottam. Levettem a hőt egészen csendesre, hozzáadtam az elhabart tojást és gyakran kevergetve krémesre sütöttem a tojást.





A zöldségek még csaknem ropogjanak, a tojás pedig legyen krémes. Úgy finom. No és házi kovászos kenyérrel, zöld kápia paprika karikákkal.

Ezzel a fogással mindig le tudom venni a lábáról! ;-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails