Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. január 18., szerda

Cajun csirke tortilla chips bundában, baconba tekert csemegekukoricával, cheddar szósszal







Még szeptemberben készítettem ezt a rettentően egyszerű, de annál attraktívabb ételt hétköznap vacsorára. 
A fő ihletadó a kukorica volt, tele volt még a piac zsenge csemegekukoricával. Télen sem mondunk le erről a csemegéről, gyorsfagyasztva is kapható zsenge, csöves csemegekukorica.

Úgy döntöttem, hogy most egyszerűen betekerem baconba és így sütöm meg a sütőben.
Mivel előre tudtam, hogy mit főzök, így már előző nap bepácoltam a csirkét. Nem is akárhogyan, mert tejet használtam ahhoz, hogy még puhábbak és szaftosabbak legyenek a csirkedarabok. Nem először pácolok tejben csirkét.

Cajun fűszerkeveréket terveztem – stílusosan – az ételhez, gyakran használom, csirkéhez, lazachoz kiváló. Összeállítottam a fűszerkeveréket, melybe most friss fokhagymát tettem. Alaposan befűszereztem vele a csirkét és felöntöttem annyi tejjel, hogy ellepje. Másnapig lefedve, hűtőbe tettem. Ez esetben fűszerezhetjük a pácot sóval, hiszen a tej nem engedi, hogy a nedvesség távozzon a csirkehúsból.

Gondoltam egyet és nem zsemlemorzsa vagy kukoricapehely bundában, hanem tortilla chips morzsában paníroztam.

A cheddar mártásról is írtam már, a maradékát használtam fel másnap az egyben sült töltött krumplihoz.

Cajun fűszerkeverék:

1 teáskanál őrölt koriander
1 teáskanál őrölt (római)kömény
2 teáskanál édes fűszerpaprika (én spanyolt használtam)
4 gerezd fokhagyma
1 teáskanál színes őrölt bors
1 teáskanál morzsolt kakukkfű
½ teáskanál oregánó
2 teáskanál só

Ha evőkanálnyi mennyiségeket állítunk össze a fűszerekből, akkor lezárt üvegben néhány hétig felhasználható a maradék.

Finomra őröltem a tortilla chipset és liszt, enyhén sózott felvert tojás, tortilla chips morzsa sorrendben paníroztam a lecsöpögtetett – csirkeszárny és kisebb csirkemell - darabokat.
190 C fokra felforrósított, bő aljban, kis adagokban sütöttem ki.











A baconbe tekert kukoricacsöveket 180 C fokos sütőben úgy 30 percig sütöttem, míg a kukorica el nem kezdett enyhén pirulni. Nem kell túlsütni, kiszárítani.






Vajas-tejszínes cheddar mártás:

2 dl tejszínt összeforraltam 5 dkg vajjal, majd alacsony hőfokon beleolvasztottam10 dkg reszelt cheddar sajtot. 1-2 percig főztem, majd azonnal tálaltam.
Hűtőben tárolhatjuk a maradékot. Újramelegíthető.





Egy újabb, a Kentuckyhoz hasonló, könnyű, csirke vacsorát készítettem. Jelszavam: mindig kicsit másképp! :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails