Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. január 13., péntek

Csirke fajitas chilis-kukoricás cheddar mártással, szélesmetélttel








Még a nagy kukorica őrület kapcsán készítettem ezt az ételt. A kisfiam közölte velem, hogy csupa kukoricás ételt főzzek neki, mert most az a kedvence.

Készítettem többféle pizzát kukoricával, a „mexikóit” be is mutattam. Napirendre került a chili con carne házi tortilla chipsszel, ehhez külön kínáltam vajban párolt kukoricát.
Még a chili con carne előtt napirenden volt kétszer egymás után is csirke fajitas, már éppen megérett a helyzet, hogy a Tex-Mex ételek és pizzák után újra valamilyen tésztaétel kerüljön sorra.

Így állt össze bennem ez az étel, amit nevezhetünk fúziósnak. Amikor megálmodok egy egészen újszerű ételt, akkor először az alapanyagokban, majd a fűszerezésben, végül pedig az elkészítésében keresem meg a megfelelő összhangot. 
Szeretek újítani, de csak az ésszerűség határain belül. Tudom, hogy nagyon népszerűek manapság az egészen extrém párosítások is, én megelégszem az újszerűvel, de majdnem biztosra szeretek menni.

Többször készült tagliatellés étel is mostanában, a legutóbbi beszerzésnél már nem tagliatellét, hanem 8 tojásos széles metéltet vettem. A gyönyörű, aranysárga széles metélt, csak úgy adtam magát egy kukoricás, chilis, cheddaros csirkés tésztaételhez.

A címben nem utaltam rá, de amikor az előbb említett alapanyagok összeálltak bennem, akkor nekem még egy kis füstölt íz is kívánkozott az ételbe. Úgyhogy a cheddar mártást egy kis füstölt sajttal is „megbolondítottam”.No, de következzék a recept.


Hozzávalók 4 adaghoz:


1 doboz csemegekukorica
1 kisebb habanero vagy más chili apróra vágva
1 fej fehérhagyma finomra vágva
1 nagyobb gerezd zúzott fokhagyma
4+4 dkg vaj
1 dl száraz fehérbor
2 dl tejszín
10 dkg vörös cheddar sajt durvára reszelve
10 dkg füstölt sajt durvára reszelve
só, késhegynyi fehérbors
kevés a tészta főzőlevéből







30-40 dkg csirkemell – a legjobb a csirkemell kis lebenye
1 evőkanál olívaolaj
fajitas fűszerpác (saját receptem szerinti)
frissen őrölt só




32 dkg 8 tojásos széles metélt
3,5-4 liter víz
1 evőkanál tengeri só






Az egyik darab vajon megdinszteltem a fehérhagymát, hozzáadtam a fokhagymát, a chilit és együtt sütöttem közepes hőfokon pár percig. Hozzáadtam az átöblített csemegekukoricát és néhány percig együtt pároltam a hagymás-chilis alappal. Félretettem.








A csirkemellet 20 percig pácoltam, ahogyan a fajitasról szóló bejegyzésemben leírtam. Forró olívaolajon hirtelen kisütöttem, eleinte nem piszkáltam, hogy piruljon, és ne engedjen levet. Ekkor frissen őrölt sóval fűszereztem, majd amikor mindkét oldalán szépen megpirult, akkor a csirkemell darabokat kivettem és melegen tartottam. Közben feltettem a tésztát főni.









A visszamaradt zsiradékban felolvasztottam a vajat, felöntöttem a fehérborral és alaposan felkevertem a serpenyő alját, hogy az ízes pörkök mind a mártás részévé váljanak. Röviden elforraltam az alkoholt és hozzáadtam a tejszínt. Ettől kezdve közepes hőfokon dolgoztam. Amikor összeállt a mártás alap, akkor hozzáadtam a sajtokat és vártam, hogy felolvadjon. Amikor felolvadt, akkor meghígítottam egy kevéssel a tészta főzőlevéből, amelyet úgy időzítettem, hogy a mártással egy időben készüljön el. A mártáshoz adtam a félretett hagymás-chilis kukoricát, elkevertem, még csendesen főztem úgy 1 percig, majd a tésztát beleengedtem. 










Nagy tálban tálaltam a kész tésztaételt, a tányérokon rendeztem el a csirkemell darabokat. Friss petrezselyem rüggyel megszórtam, a kiporciózott ételadagokat és jóízűen megvacsoráztunk.
Szemnek, ínynek, orrnak is egyformán gyönyörködtető volt ez a vacsora, mondhatom, jól sikerült! 








3 megjegyzés:

  1. Figyelmedbe ajánlok egy pályázatot, mert azt gondolom a magyaros ételeiddel és gyönyörű fotóiddal ott a helyed.
    http://www.reformkorikonyha.blogspot.com/2012/01/te-hogyan-latod-hungarikumokat-palyazat.html

    VálaszTörlés
  2. Petra: Köszönöm!
    Megnéztem a pályázatot és valóban érdekes, érdekel! Köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmemet!
    Annyiféle - ilyen olyan - receptverseny és pályázat van, hogy nem nagyon szoktam már belemélyedni, mert ... mindegy.
    De ez valóban az én "pályám", úgyhogy valószínűleg, több étellel/ételfotóval is nevezek! :)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails