Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. január 7., szombat

Egy pohár könnyű reggeli vagy vacsora 10 perc alatt






Valami könnyűre, ízletesre, színesre és nagyon finomra vágytam. Nem volt kedvem nagy mutatványokhoz. Mostanában sokkal kevesebb tojásételt készítettem, így mindenképpen a tojásra esett a választásom, mint fő alapanyag.

Eszembe jutott, hogy nyáron milyen fenséges, izgalmas ésmutatós reggelit készítettem magamnak – pohárban. Persze meghatározza a poharas reggelik összetételét, hogy éppen milyen alapanyagok állnak még rendelkezésre a friss, tanyasi vagy mélyalmos tojáson kívül. Ugyanakkor a kombinációk száma végtelen, így nehéz megakadni a kiegészítőkkel akkor is, ha éppen bevásárlás előtt állunk.

Valamilyen zöldség vagy sajtféle, illetve nyers sonka, bacon vagy füstölt, húsos szalonna majdnem, hogy elengedhetetlen, ha igazán tartalmas és különleges ízeket, valamint szemgyönyörködtető látványt szeretnénk elérni.
A nyári mascarpónés spenóttal dúsított reggelim pohárban, valami mesés volt, mind ízre mind látványra. Ez a változat, amolyan téliesített változata lett. Ezek a gazdag lágy tojásos reggelik üvegpohárban felszolgálva még látványosabbak, még izgalmasabbak. Ugyebár tudjuk, az ételek kóstolása a látvánnyal kezdődik, a szemünkkel kerül először letapogatásra.

Felvágtam 2, olyan 3 mm vastag szelet hagyományos füstölésű, húsos füstölt szalonnát. Felforrósítottam a serpenyőt, beleraktam a szalonnaszeleteket, de azonnal közepesre mérsékeltem a hőt. Ez fontos, hogy ne kunkorodjon fel a szalonna. Ha gyakran forgatjuk és gyönge tűzön sütjük, akkor mutatós és ropogós szalonnaszeleteket kapunk.

Lobogó forró vízben 3 perc alatt lágy tojást készítettem, összesen hármat. Még forrón feltörtem és a pohárba kanalaztam, sóztam, borsoztam.
1 zöldhagymát és egy negyed piros húsú kaliforniai paprikát apróra vágtam, a zöldségmorzsát a tojásra halmoztam. A poharat befedtem a ropogós szalonna szeletekkel és feltálaltam. 
Ez esetben vacsorára. Említettem már, hogy én éjszakai evő vagyok inkább, mint reggeli. 







Amennyiben még tartalmasabbra szeretnénk igazítani az ételt, akkor pirítsunk kenyeret, szúrjuk ki fánk szaggatóval, vágjuk be néhány centiméternyire és szúrjuk fel a pohár szélére. Persze utána falatozzuk be a a pohár tartalmával! Jó étvágyat!



2 megjegyzés:

  1. Így ahogy leírtad így kérném holnap reggelre!:-)) Nagyon guszta, egyszer de szívesen elfogadnám hogy valaki feltálalná nekem csak úgy ! Na jó egyszer majd kipróbálom !

    VálaszTörlés
  2. Egyetértek az előttem szólóval :-)))

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails