Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. január 12., csütörtök

Ínyenc - juhtúrós körözött félbarna házi kovászos kenyérrel






Ezen a napon igen korán keltem. Van, hogy erőn felül betervezek ételeket, de ha már úgyis egész nap a konyhában vagyok, igyekszem kihasználni minden egyes percet.
Készültem kovászos kenyeret sütni, nem is egyet, hanem kettőt. Kocsonyát főztem, amit hajnali négykor perzseléssel indítottam. Délelőtt megpendítette a férjem, hogy nem készítenék-e ebédre egy gyors csirke fajitast, ennek is eleget tettem.

Uzsonnára készült ez a kisadag körözött, „csak úgy”, hogy a frissen kisült kenyeret megszegve azonnal legyen hozzá valamilyen kence.

Nálam mindig juhtúróval készül, gyermekkoromban így szoktam meg. Édesanyám szinte minden héten készített, úgyhogy korán megkedveltem a juhtúró finom, különleges ízét. Tehéntúróból is ettem már, először azt hittem, hogy alapanyag spórolás vagy helyettesítés, de utána kiderült, hogy gyakran tehéntúróból is készítik. Ha fordítva kóstoltam volna és szoktam volna hozzá, akkor biztosan „sok” lenne nekem a juhtúrós változat, de mivel juhtúróval ízleltem és szoktam meg, így nekem a tehéntúrós változat „kevés”.

Mutattam már be „enyhe” körözöttet is, amiből kis crostinikat készítettem. Ez most egy csöppet dúsabb változat.
 A piacon vettem a házi juhtúrót, ez nagyon selymes, igazán ínyenc fő alapanyag volt.

Hozzávalók:

10 dkg juhtúró (brindza vagy kézműves)
5 dkg vaj
1 gerezd zúzott fokhagyma
1 csokor snidling
10 db lecsöpögtetett kapribogyó összevágva
1 teáskanál házi fűszerpaprika
frissen őrölt kömény
a só ez esetben nagyjából el is hagyható, vagy ízlelés szerint

A snidlinget összevágtam, és minden – szobahőmérsékletű - alapanyagot elkevertem. Hagytam hűtőben pihenni egy-két órán át.



Amikor a békebeli kovászos kenyér és a félbarna, tönkölyöskovászos kenyér kisült és "meghűlt", akkor elővettem a hűtőből is kikenekedtünk belőle.

Néhány szelet kenyeret megpirítottam – talán egy kicsit buzgón is – és néhány falatka is készült, kápia paprikával.



1 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails