Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. február 17., péntek

Virágformában sült tükörtojás pirított gombás pirítóssal








A lányomtól kaptam karácsonyra virág formájú tojássütőt. Már korholt érte, hogy miért nem próbáltam ki. Most elárulom. Azért, mert képtelenség egy-két adagnál többet frissen feltálalni, ha a különleges formákkal bibelődök.

Most eljött a pillanat, hogy mégis kipróbáljam. A napokban hoztam Ginától elsőrangú házi tojást. Olyan nagyszerű, hogy egymásra találtunk, így különösebb utánajárás nélkül is el leszek látva igazi házi tojással. Fejben már többszörösen is felhasználtam a most kapott készletet, de néhány reggeli ételhez tartalékoltam párat.

Hirtelen jött ötlettől vezérelten kenyeret is kiszúrtam a virágformával, és néhány gombafejből összeütöttem egy egyszerű pirított gombát hozzá.
Olyan jól kikerekedett ez a reggeli, hogy szinte büszke voltam magamra.

Olívaolajat forrósítottam a formával együtt, de mielőtt beleütöttem volna a tojást elzártam a hőt alóla. Amikor beleütöttem a tojást akkor meglocsoltam meleg, olvasztott vajjal és addig sütöttem, amíg a felülete megszilárdult, de a sárgája folyós maradt. 




Egy apró fej fehérhagymából néhány gombafejjel vajon pirított gombát készítettem.
A kiszúrt kenyeret enyhén megpirítottam. A gombát ráhalmoztam. Megszórtam a fűszerkertemből apró, zsenge petrezselyemrüggyel.

Gyorsan kattintottam párat és frissen, melegen befalatoztam.
Alapszabály: először a szemünkkel eszünk. Már szinte belakmároztam, mire az első falathoz értem! :)

2 megjegyzés:

  1. Ezt szívesen megreggelizném bármelyik napon :)!!

    VálaszTörlés
  2. Naggyon fini lett. Dupla adagot ettem belole es meg tettem ra póréhagymát is :)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails