Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. február 21., kedd

Egészben sült csirkemell gorgonzolás tagliatellével, pirított gombával







Gyors, pofonegyszerű, hétköznapi ebéd volt ez a fogás nálunk. Ugyanakkor bármilyen alkalomra: hétvégére, ünnepnapra is megállja a helyét.
Hirtelen ötlettől vezérelve készült. Történt ugyanis, hogy kifejezetten jó áron kaptam nagyszerű minőségű gorgonzola sajtot. A legutóbbi gorgonzolás tésztaételeim olyan nagyszerűen sikerültek, hogy most is valami hasonlót, mégis egy kicsit mást szerettem volna összeállítani.

Pikáns szűzérmék gorgonzola mártással, tagliatellével


Tagliatelle selymes gorgonzola mártással, pirított barna csiperkével



Most csirkére szavaztam, de a gomba annyira jól passzol ehhez a krémes, kékpenészes sajthoz, hogy semmiképpen nem hagytam volna el.
Az elképzelésem az volt, hogy minden alapanyag egyszerűségében és saját íz világában képviselje magát az ételben, hogy még izgalmasabb és még eredetibb legyen. Így nem dolgoztam bele a gorgonzola mártásba sem a csirkemellet, sem a gombát. Mondhatom, hogy rendkívül jól gondolkodtam.
Eszembe jutott az is, hogy olyan ritkán készítek egészben sült csirkemellet, pedig annyira egyszerű, mutatós és az egyik legszaftosabb, legízletesebb megoldás. Feltálalva pedig rendkívül mutatós.Úgyhogy összeállt a kép! 

Mindent előkészítettem, mert az elkészítése összefügg egymással és fontos az időzítés. Ilyenkor mindig Gordon Ramsay Pokol konyhájában érzem magam, csak én minden posztra egymagam vagyok, így előre kigondolom és fejben megszervezem az étel elkészítését.

Hozzávalók 3 adaghoz:

3 fél, egészben hagyott csirkemell
3 dkg vaj
1 evőkanál olívaolaj
1 dl száraz fehérbor
frissen őrölt só és bors

30 dkg világos csiperke

Majdnem dupla adag gorgonzola mártáshoz:

 5 dkg vaj
1 közepes fej fehér, póré, vagy sonkahagyma (most vegyesen használtam, mert a hagymával sült tarjából maradt összevágott lila, fehér és sonkahagymám)
2 dundi gerezd fokhagyma
20 dkg gorgonzola sajt
2,5 dl friss habtejszín
2 dl száraz fehérbor
só, frissen őrölt bors


24 dkg tagliatelle
3 liter víz
1 evőkanál só

A gombát megmostam, leszárítottam, nem túl vékonyan felszeleteltem. A fél-fél, egészben hagyott csirkemelleket is előkészítettem. 






A csirkemellet vastagaljú serpenyőben, magas hőn, a kétféle zsiradékon körbepirítottam. Oldalanként 2-3 perc alatt, hogy kérget süssek rá, de ekkor még belül majdnem nyers. Sütés közben frissen őrölt sóval és borssal fűszereztem.
Aláöntöttem a fehérbort, hagytam, hogy az alkohol elpárologjon belőle, majd csendesre vettem a hőt és lefedve, oldalanként még 2-2 percig pároltam a serpenyőben. A melleket átszedtem egy tányérra és 180 C fokra előmelegített, de üzemen kívüli ütőbe tettem.









A visszamaradt zsiradékban felhevítettem a vajat és megdinszteltem benne a nagyon apróra vágott hagymát és fokhagymát. Felöntöttem a fehérborral, és hagytam, hogy az alkohol elpárologjon belőle. Ekkor felöntöttem a tejszínnel és felforraltam. Azonnal csendesebbre vettem a hőt, és a mártáshoz adtam a darabokra vágott gorgonzola sajtot és vártam, hogy elolvadjon. Keveréssel segítettem a folyamatot. Ha szükséges, ekkor lehet utána ízesíteni sóval, borssal. 











Közben a tagliatellét kifőztem, hogy amikor a mártás készen van, azonnal a mártáshoz adhassam.
Egy másik serpenyőben zsiradék hozzáadása nélkül 2-3 perc alatt megpirítottam a gombát. Nem ízesítettem, mert natúr gomba ízre vágytam a markáns ízű mártás mellé.

A mártás egyharmadát kimertem, ezt későbbi felhasználásra félretettem. A serpenyőben maradt mártáshoz adtam egy keveset a tészta főzőlevéből, hogy hígítsam egy csöppet és a sajt ne nehezítse el, míg feltálalom. A tésztát a mártáshoz adtam és elkevertem.






A csirkemelleket deszkára szedtem és felszeleteltem. Azonnal tálaltam.






Egyszerű, elegáns, mutatós és könnyű ételt készítettem. A férjem azóta is emlegeti, hogy gyakrabban süssek egészben csirkemellet. 



Olasz ihletésű - köztük tészta - ételeimet itt gyűjtöm.

2 megjegyzés:

  1. Képről képre éhesebb lesz az ember :-)
    Biztosan nem kerülsz a pokol konyhájába, hogy is ne ! :-)))

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok a recepthez. Elkészítettem és is nagy siker volt. Annyit módosítottam rajta, hogy a szárított vargányát és reszelt parmezánt használtam hozzá.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails