Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. február 13., hétfő

Ízorgia egyszerűen: érlelt sonka, meleg alma-brie kanapé gyökérkenyéren








A hétvégét Erdélyben töltöttük, indulás előtt dobtam össze ezt az egyszerű, de annál ízletesebb szendvicset, hogy ne éhezzünk meg az út feléig. Számtalan élménnyel tértünk haza, de erről külön bejegyzésben mesélek.

A „zsebes” tarja pecsenyéhez vásárolt alapanyagokból maradt ki néhány szelet érlelt sonka és néhány deka brie sajt. Ahogyan benéztem a hűtőbe, azonnal tudtam, hogy ebből készítek harapnivalót.

Ezek az alapanyagok kívánnak valamilyen hozzáillő gyümölcsöt is, ez esetben almát találtam hozzá a készletemben. Bemutattam már néhány igazán jó megoldást érlelt sonka-brie-gyümölcs összefüggésben, ezekben az esetekben a kenyérféle elmaradt.

Körte és brie cikkek Serranoba göngyölve akácmézzel, pirított mandula morzsával


Mézédes füge spanyol kecskesajttal, Serranoba göngyölve


Egyszerű, de különleges előétel vagy reggeli - könnyű ebéd vagy vacsora: körte és brie cikkek érlelt sonkában



Most szendvicsre szavaztam, amihez olívabogyós gyökérkenyeret szeleteltem. Ha éppen szárított paradicsomos vagy zöldfűszeres, vagy sütőtökös gyökérkenyerem lett volna, az is éppen megfelelő lett volna ehhez a szendvicshez, de még az egyszerű, dúsítás nélküli paillasse is akár félbarna, akár kovászos, akár dagasztás nélküli, „egyszerű” fajta.
Szerintem a paillasse – svájci gyökérkenyér az egyik legalkalmasabb kenyérféle az ilyen szendvicsekhez.

Két főre 6 szelet olívás gyökérkenyeret, egy almát, 8-10 dkg brie-t, 6 szelet érlelt sonkát és egy kevés friss, tejszínes krémsajtot használtam fel.
A kenyérszeleteket megkentem vékonyan a tejszínes krémsajttal, elrendeztem rajta az alma szeleteket és befedtem egy-egy szelet brie-vel. Grill programon csak addig sütöttem, hogy átmelegedjen és enyhén megolvadjon a brie.












Lazán ráhalmoztam egy-egy szelet sonkát és azonnal feltálaltam.

Egyszerűsége ellenére azért nagyszerű ez az összeállítás, mert különböző ízek és állagok találkoznak a szendvicsben: az egyik ropogós, a másik krémes, a harmadik gyümölcsös-édes, a negyedik sós. Nagyszerűen simulnak egymásba mind az ízek, mind az állagok.

Amikor feltálaltam az járt az eszemben, hogy télen is milyen nagyszerűek ezek a mediterránnak mondható falatok. 

Érdemes bepillantani szendvicseim receptjeibe, ahol számtalan mediterrán szendvics variáció is található. 








4 megjegyzés:

  1. Hű, ez nagyon jól néz ki! Nagyon guszta kis szeletkék! :)

    VálaszTörlés
  2. Jó az álmodozás... :-)))
    Most éppen ilyenről álmodom. Au canapé :-) Ez bizony nem szófa beszéd :-)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails