Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. február 21., kedd

Croissant by Michel Roux – könyvajánló






Amikor kezembe kaptam Michel Roux Tésztavarázs című könyvét, muszáj volt néhány órán át nézegetnem, olvasgatnom. 
A kiadó kért fel rá – több gasztrobloggerrrel egyetemben - hogy készítsük el belőle a számunkra szimpatikus tésztaféléket és véleményezzük, népszerűsítsük a kiadványt.
A könyv minősége kiváló, a képek varázslatosak. Sokat gondolkodtam rajta, hogy melyik tésztaféle legyen az első, melyet kipróbálok. A croissant mellett döntöttem, így kivártam az alkalmat, mert a croissant készítés nem villámháború és nem tréfadolog.
A többcsillagos mesterséf vérbeli profi, egyszerűen és odaadással ír a tésztákról és elkészítésükről, de valljuk be, a nagy francia klasszikusok jó része nem kezdő háziasszonyoknak szól.
Már készítettem hagyományos croissant, Michel Roux croissant receptje éppúgy mutatott különbségeket, mint az égetett tészta leírása, az általam évek óta használatostól.

Egészen hasonló végeredményhez jutottam, mint utóbb, amikor croissant készítettem. Könnyű, vajas, kívül ropogós, belül foszlós süteményeket kaptam. A fele mennyiséget lefagyasztottam, néhány nap múlva sütöttem ki, ezek is nagyszerűen viselkedtek.

Már ki is néztem az újabb, klasszikus recepteket, azt hiszem ezek a gyors leveles tészta és a briós tészta lesz. 
A klasszikus alaptésztákból számtalan ötlettel szolgál a szerző a felhasználásáról. 

Csak biztatni tudok mindenkit a könyv megszerzésére, mert Michel Roux könyve nem csak egy professzionális recepthalmaz, hanem bármely könyvespolc éke is lesz.


Most nem közlök receptet, hiszen jelen esetben az én posztom a könyv népszerűsítése.
A következő receptek esetében már csak hivatkozással élek majd a könyvre …

3 megjegyzés:

  1. Kedves Alexa!

    Már régóta követem az írásaidat. Ne haragudj, hogy pont ide írok, de leírnád a kedvemért az erdélyi zakuszka a padlizsánkrém receptjét? Azért írok csak ide, mert nem biztos, hogy visszanézed az erdélyi posztot. Köszönöm előre is :)

    Dávid

    VálaszTörlés
  2. Kedves Dávid!

    Minden hozzászólást visszanézek, és láttam, hogy már más is kérte a recepteket! :)
    Van egy úgymond tematikám, illetve, hogy éppen mire érkezek, de minden kérést mindig teljesítek!
    Úgyhogy pici türelmet kérek, de érkezik a padlizsánkrém és a zakuszka recept is!

    Nagyon köszönöm az érdeklődést és csak támogatni tudom! Olyat, mint a legutóbbi erdélyi bejegyzésemben említettem, még én sem ettem! Úgyhogy jogos a kérés! :))

    VálaszTörlés
  3. Köszi! Várok rá és majd menni fog nagyüzemben a zakuszkagyártás :)

    Dávid

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails