Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. február 14., kedd

Kakaós csiga - házi nutellával töltve










A házi nutellát a kisfiam névnapjára tervezett nutellás palacsintához készítettem el néhány nappal a „nagy nap” előtt. Mivel a nutellás - francia - palacsinta már aznap bekerült a menübe, így más édességen törtem a fejemet a családi ünnepi vacsorára.

A kakaós csiga jó választásnak tűnt, nagyon szereti az egész család. Szinte mindig teszek a töltelékbe diót vagy mandulát, ez esetben pedig házi nutella került a csigákba. A házi nutella receptjét már bemutattam:

Csokoládés mogyorókrém egyszerűen – házi nutella by David Lebovitz



Néhány kelt csiga receptem:

Mandulás-kakaós kelt csiga


Kakaós csiga. Most mézzel és friss dióval


Fehér csokoládés-mandulás kelt csigák


Kelt csigatorta marcipánnal, mandulával, és amarettoval


Húsvéti menüajánlat: kakaós-mandulás kalácstorta



Nagyjából ugyanazt a tésztát dagasztottam be, mint máskor, most 10 dkg vajat megfeleztem, a fele ment a tésztába, a fele pedig a töltelékbe.


16 db közepes csigához:

30 dkg finomliszt
1,2 dkg élesztő
1,5 dl langyos tej
1 teáskanál porcukor
5 dkg nádcukor
5 dkg nem meleg olvasztott vaj
1 tojássárgája
1 csipet só

A töltelékhez:

4-5 evőkanál házi nutella
5 dkg olvasztott vaj

1,5 dl cukrozott, vaníliás tej (tej házi vaníliás cukorral)

Az élesztőt megfuttattam a porcukorral a langyos tejben.  Összeállítottam a tésztát a hozzávalókból, 10 percig könnyedén dagasztottam a puha, de rugalmas és igazán selymes tésztát. Úgy 45 perc alatt duplájára kelesztettem ruhával lefedett kelesztőtálban.
Kinyújtottam a tésztát 3 mm magasra, téglalapformára.







Közben elkészítettem a nutellás krémet. A vajat megolvasztottam, elkevertem a nutellával. Betettem a hűtőbe 15 percre, míg elkezdett dermedni, ekkor lapáttal egyenletesen elkentem a tészta tetején és feltekertem.

Az így kapott rudat 2 cm vastag korongokra vágtam és a vágott felükkel felfelé – a közepét kissé kifelé nyomva – sütőpapírral bélelt tepsire raktam jókora távolságra egymástól, mert még alaposan megnőnek az utolsó kelesztés és sütés alatt.

Amikor vágom a rúdból a 2 cm-enként a korongokat, akkor minden egyes szelet után vizes ruhával megtörlöm a vastagpengéjű kést, hogy ne maszatolja össze a következő csigát.
Ez a tészta nem olyan lágy, így jól lehet vele dolgozni. A krém szinte dermedt állapotban kerül a tésztára, így szépen egyben van és könnyebb vele dolgozni. Mindössze a kés pengéjét kell „tisztán” tartani!
180 C fokra előmelegítettem a sütőt.

20 perc elteltével betettem az első tepsi csigát. 15 perc múlva meglocsoltam őket egy-egy evőkanál vaníliás tejjel, majd még 5-7 percre visszatoltam a sütőbe.

A második tepsi sütnivaló nálam mindig 1-2 perccel rövidebb ideig sül. 















15 perc hűlés után frissen, melegen fogyasztható. Aznap a legfinomabb, ezért nem készítek kétnapi adagnál többet. Inkább dagasztok néhány nap múlva egy újabb adag kelt tésztát.

Finom és mutatós lett. A nutellás verzió is sikert aratott.











A többi vacsorafogás is mind a kisfiam kedvére készült, Kentucky csirkemell és káposztasaláta, BBQ csirkeszárny, és tökéletes, fűszeres-ropogós burgonyachips volt a menü. Nagyszerűen éreztük magunkat, és alaposan bevacsoráztunk. 





2 megjegyzés:

  1. Annyira jól néznek ki! Tetszenek az elkészítési fázisfotók is. Na és a házi nutella... a kisfiad biztos jóízűen falatozza. :)

    VálaszTörlés
  2. Zseniálisan méltattátok kiskorút!!! A nutellát is megcsodáltam, köszi!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails