Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. február 5., vasárnap

Csokoládés mogyorókrém egyszerűen – házi nutella by David Lebovitz





Sajnos nagyon kevés időm van arra, hogy más blogokat olvassak, a helyzet az, hogy olyan gyorsan pörögnek a kezem alatt az ételek, hogy inkább a bőség zavara áll fenn nálam, mint az ihlet, vagy az ötlet hiánya.
Valaminek utána olvastam, amikor David Lebovitz blogjára tévedtem és annyira megtetszett, hogy fel is iratkoztam. Ott láttam egy házi nutella receptet, amit el is határoztam, hogy egyszer elkészítek.
A kisfiam a nagy nutella rajongó, de nem szívesen veszünk neki, mert alacsony a mogyoró és csokoládé tartalma, ezzel szemben pedig elég borsos az ára. Finomnak finom, az biztos.
A névnapjára ígértem, hogy palacsintát sütök házi nutellával. A napokban lesz a névnapja, úgyhogy ma el is készítettem a csokoládés mogyorókrémet.

Természetesen kicsit változtattam a recepten, de a változtatás nem lényeges. Egyszerűen átírtam a magam elképzelésére. A kiindulópont kiváló volt, a végeredmény pedig, ha nem is lett olcsóbb, mint a bolti változat, de az alapanyagok garantáltan minőségiek.

Hozzávalók kb. 4dl nutellához:

10 dkg bőrös török mogyoró
5 dkg bőrös mandula
10 dkg étcsokoládé 70 %-os
10 dkg tejcsokoládé 20-30 %-os
2,5 dl friss habtejszín
2 evőkanál (hegyi) akácméz
csipet só

A mandulát leforráztam, néhány perc múlva leszűrtem és lehúztam a bőrét. A mogyoróval együtt tepsire rendeztem és 180 C fokra előmelegített sütőbe toltam 12 percre.
A mogyoróról az ujjaimmal lemorzsoltam a száraz bőrét és immár a tisztított, pörkölt magvakat kávéőrlőben megőröltem.

A csokoládékat összetörtem és gőz fölött megolvasztottam. Közben a tejszínt a mézzel és a sóval felforraltam.
A csokoládéban elkevertem az őrölt mogyorót és mandulát, amikor tejesen elkeveredett, akkor 3-4 részletben hozzáadtam a tejszínt, állandó keverés mellett.












Üvegbe öntöttem és betettem a hűtőbe.

Enyhén folyós, nagyszerű ízű csokoládés mogyorókrémet kaptam, a frissen pörkölt magvak íze és illata utánozhatatlan.
Meglehetősen tömény, illetve csak egy hétig tartható el, így szerintem ez a mennyiség ideális a következő adag elkészítéséig.

Mindenképpen érdemes házilag elkészíteni.

Köszönöm az alapreceptet David Lebovitz! :)


10 megjegyzés:

  1. A recept nagyszerű, de engem a házi nutella készítésétől a mogyoróörlés tart vissza. Egyszer majdnem leégett a gép, és jóformán krém lett az őrölt mogyoró.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy ősrégi Siemens kávéőrlőben őröltem a mogyorót is mindig csak kicsiket nyomtam rá a főkapcsolóra. Néhány mogyoró darab nem őrlődött meg, mire a nagy része igen, ezeket egyszerűen átszedtem az újabb adag őrlésre váról mogyoróhoz. Nem erőltettem a gépet.
      Végül szépen megőrölte. A házi nutellában az is jó, hogy rusztikusabb, David Lebovitz is írja, hogy ne aggódjunk, ha nem homogén az őrölt mogyoró, hiszen ez a házias elkészítés lelke! :))

      Törlés
  2. Én is nemrég úgy jártam mint "marisz57", hogy majdnem leégettem a darálót, ráadásul a kicsapódott zsiradéktól egy csomós masszává vált a mogyoró. Ehelyett tehát - mivel nem túl nagy mennyiségről volt szó - másik módszert választottam. A négyoldalú reszelő kislyukú (tormareszelőnek hívtuk régen) részén egyenként lereszeltem a mogyorót. Macerásnak hangzik, de nagyon gyorsan ment.
    A csigák pedig fantasztikusak Christa, el fogom készíteni.
    Pusszancs!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Éva! :))Tényleg finom lett és mutatós is.

      Nagyon lelkes , és odaadó háziasszony vagy Éva, ha a mogyorót egyenként lereszelted! Minden elismerésem! :)

      Ha belegondolok, a kisfiam kedvéért én is kész lennék erre az áldozatra! :))

      Törlés
  3. Kedves Nevamesza!
    Csak a kávédaráló játszik? nekem ugyanis nincsen, de nagyon szeretném kipróbálni a dolgot. Diódaráló gondolom túl nagyszeműre fogja hagyni...

    Ha nem marad más, akkor kipróbálom Eva ötletét a reszelővel :)

    baracklekvar (baracklekvar.atw.hu)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon régen nem használtam ezt a régi kávédarálót, még jó, hogy eszembe jutott, hogy már vagy 20 éve őrzöm.:)
      A késes robotgépbe éppen azért nem tettem bele, mert nem bíztam abban, hogy elég finomra őrli ...
      Egyébként a morzsát ebben őrlöm és egészen finomra őröl. Amikor bármit őrlök, akár morzsát, akkor sem erőltetem a gépet. Mindig csak néhány másodpercig őrlöm, majd kis szünet. Talán így meg lehetne próbálni anélkül, hogy leégessük a gépet.

      Amikor a magvakat őröltem (a kávédarálóban), többször felkevertem az alját, így nem nem állt össze. Valahogyan adta is magát, hogy mindig alákeverjek. Ahogyan látjátok, elég jól meg sikerült őrölni a magvakat.
      Sajnos más ötletem nincsen, de még gondolkodom. :)

      Törlés
    2. Találtam kávédarálót!!!! :) szerintem idősebb, mint én, nem is kevéssel, de részletkérdés, működött. és jelentem, zseniális lett a nutella, holnap teszelem a munkatársaimon, pénteken meg szülinapi ajándék lesz egy nagyon jó barátnőmnek :)

      köszönöm a receptet!

      baracklekvar

      Törlés
    3. :)) Szívesen!!!
      Örülök a sikernek, és beszámolót kérek szépen! :))

      Törlés
  4. Én ösztönösen járatom pár másodpercig ezek szerint! Bevált :) Nagyon jó ötlet házi készítésben a mogyorókrém, hozzámentettem a kakaós csigához!!!

    VálaszTörlés
  5. Lenne egy kérdésem, valószínűleg túlmelegítettem a kész mogyorókrémet és kicsapódott egy darabos masszává és csokis lévé. Próbáltam utánanézni, hogy hogyan lehet újra a masszát az oldatba vinni, de nem találtam semmi okos ötletet, hogy mivel emuleálhatnám :( Van ötleted, hogy hogyan segíthetnék rajta, mert egyébként nagyon finom, csak ajándékba lesz...

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails