Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. február 29., szerda

Nagyszerű ízek találkozója – körte, brie, érlelt sonka, akácméz, pirított tökmag






Le sem tagadhatnám, hogy nagyon kedvelem a hasonló összeállítású reggeliket, késői reggeliket, könnyű ebédeket, előételeket.
Igen, ennyiféle alkalomra nagyszerű, a gyümölcs, érlelt sonka, sajt összeállítás. Időnként megfejelem azzal, hogy megcsorgatom mézzel és megszórom valamilyen pörkölt olajos maggal.

Mikor milyen – hozzáillő – gyümölcs áll rendelkezésemre, azzal készítem. Fügével, almával, körtével. Legutóbb is abate körtével készítettem, mely nagyszerű az efféle sonkás-sajtos falatokhoz is.
A bie-t vagy a kecskesajtot ehhez az összeállításhoz jobban kedvelem, mint a camembert-t, de nyugodtan lehet camembert sajttal is készíteni.
Pörkölt mandulával, dióval, tökmaggal érdemes kombinálni.

Természetesen annál magasabb szintű az íz élmény, minél hosszabban érlelt sonkát használunk hozzá, de nekem az a tapasztalatom, hogy a fő lényeg nem ez, hanem az, hogy ne füstölt, hanem levegőn szárított, érlelt sonkát használjunk, ebből az „egyszerűbbek” is nagyon, de nagyon finomak.

Mézzel megcsorgatva, pörkölt magvakkal megszórva pedig ez az alapanyag együttes, ahogyan a legutóbbi hasonló összeállításomnál megjegyeztem, igazi ízorgia.

Egyszerű, de különleges előétel vagy reggeli - könnyű ebéd vagy vacsora: körte és brie cikkek érlelt sonkában


Ízorgia egyszerűen: érlelt sonka, meleg alma-brie kanapé gyökérkenyéren


Körte és brie cikkek Serranoba göngyölve akácmézzel, pirított mandula morzsával


Mézédes füge spanyol kecskesajttal, Serranoba göngyölve


Most gyümölcsösebbre hangoltam az étel azzal, hogy két vékony szelet körte közé helyeztem a brie szeleteket, és így göngyöltem egy-egy vékony szelet sonkába.
A tökmagot serpenyőben, szárazon megpirítottam.
Tálra rendeztem a sajtos-sonkás körte falatokat, megcsorgattam akácmézzel és megszórtam a tökmaggal.

2 körte, 10 dkg érett, francia brie, 10 dkg hajszálvékonyra szelt érlelt sonka, két-három evőkanál méz, 3-4 dkg tökmag két főre bőséges reggeli vagy előétel, vagy gyors, könnyű ebéd.
Az íz élmény igencsak laktató és hosszantartó!


2 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails