Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. február 7., kedd

Grillezett gyros csirkemell steak joghurtos paradicsomsalátával, házi pitával







Mindig egy nagyobb adag gyros fűszerkeveréket állítok össze, hiszen annyira ínycsiklandó húsfélék készíthetőek vele, hogy mindig megkívánjuk egy közeli alkalommal is.

Így volt ez most is. Szombaton estebédre készült a nagy gyros lakoma szűzpecsenyéből nyárson, házi pitával, friss zöldségekkel, öntetekkel, úgy, ahogyan az a nagy könyvben meg vagyon írva. Ahogyan ebben a részben elmondtam, a pitából dupla adag készül mindig, hiszen számítok repetára, illetve másnap jól jön egy másik ételhez.
A fűszerkeverék zárt dobozban egy hétig is friss marad, a házi pitát pedig egy-két napig átmelegítve egészen friss állapotba lehet hozni.

Ez esetben volt néhány szelet szépen előkészített csirkemell steakem, gondoltam, miért is ne úsznék meg egy vasárnapi ebédet nagy hűhó nélkül, úgy döntöttem egyben sütöm meg.
Igazából még szinte ebédidő sem volt, amikor a gyerekek kérdezték, hogy nincs-e maradék a tegnapi ebédből, olyan finom volt. Gondoltam, akkor nem sülök fel vele, ha újra gyros kerül az asztalra, de másképpen.

Fogtam magam és kevertem egy egyszerű salátát lilahagymából és paradicsomból, melyhez a görög joghurtot kevés sóval és egy zúzott fokhagymával megízesítettem. A zöldségeket egy kevés morzsolt oregánóval fűszereztem.

A csirkemellet házi gyros fűszerrel fűszereztem, sóztam és kontaktgrillben sütöttem meg.
Nagyszerű ez a megoldás, hiszen a csirkemell szép rácsosra sül kívül, míg belül nagyszerűen szaftos marad. Szeretem a kontaktgrillt, a duplapirítósokat is egytől-egyig ebben sütöm, illetve a házi kenyeret is ezzel pirítom meg például a tapas vacsorákhoz.










A frissen sült csirkemell steakhez joghurtos paradicsomsalátát és átmelegített pitát kínáltam.
Ilyen kevés energiával régen készítettem vasárnapi ebédet. Fel is jegyeztem magamnak a lehetőséget legközelebbre! 



5 megjegyzés:

  1. Na de hol a pita??? :-)))
    Egyébként meg úgy ahogy van, nagyon guszta és kívánatos, ahogy azt Tőled megszoktuk, enném...:-)
    Én is nagyon szeretem a kontakt grillt, jó kis találmány és mennyivel jobb a pirítós benne!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))

      Fel van szeletelve és toronyba rakva a tányér szélén! Nem mindig töltjük a pitába a hozzávalókat, főleg, ha így egyben sütöm a gyros fűszerezésű húsfélét.
      Egyébként így készült:

      http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com/2011/06/pita.html

      linkeltem a "házi pita" alá ... :)

      Igen, igazi többfunkciós konyhai eszköz!

      Törlés
    2. Azt a kis tornyot láttam, cuki, csak azt hittem valamelyik kenyérkéd:-)

      Törlés
  2. Szia, kontakt grillben milyen hőfokon és mennyi ideig kell sütni a csirkemellet, hogy omlós. tásült mégis szaftos legyen, ne kiszáradt?

    VálaszTörlés
  3. . tásült = átsült :)
    Bocsánat ! :)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails