Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. február 28., kedd

Két saláta egy eset: vajas-chilis és „pikáns” majonézes kukoricasaláta




"Nem kell mindig mindent túlbonyolítani", szoktam mondani magamnak, amikor tudom, többféle ételt kell ebédre vagy vacsorára feltálalnom. Az ok az, hogy a családom extra válogatós, de már nincs mit tenni.

Így volt ez a hétvégén is, ahhoz, hogy mindenkinek kedvezzek, többféle ételt is készítenem kellett. Közben éppen a legutóbb bemutatott félbarna kovászos kenyeret sütöttem, úgyhogy mindenképpen valami fortélyhoz kellett folyamodnom.

Még mindig nem csengett le a nagy kukorica őrület nálunk: tésztára, pizzára, chili con carne-ra is került belőle, az egyik nagy kedvenc köret pedig a pecsenyeleves kukorica.
Kukorica szezonban számtalanszor készítek csöves, vajas-chilis vagy vajas-petrezselymes kukoricát sütőben vagy grillezve.

Ebből indultam ki, amikor két egyszerű, de annál finomabb köretet készítettem kukoricából. Igaz, mindkettő húsfélét kísért, de aki következetes a böjti időszakban, azoknak magában is szívből ajánlom.
Dobozos, morzsolt kukoricából készült mindkettő, így a többi előkészítés gyerekjáték volt.

Két – normál - doboz csemegekukoricát 4 dkg vajon el kezdtem párolni, a közepesnél magasabb hőmérsékleten. Enyhén sóztam, majd egy negyed teáskanál chilivel megszórtam (lehet bátrabban is, de a gyerekek miatt és óvatosabb voltam). Amikor „zsírjára sült”, akkor az egyik felét keverőtálban meghűtöttem. 






2 dl házi majonézből tartármártást készítettem. A kihűlt chilis-vajas kukoricához adagoltam, annyit, amennyit felvett. Hűtőben pihentettem, hogy összeérjen. 






Ebédidőben a chilis-vajas kukoricát újramelegítettem, a majonézeset pedig egyszerűen kivettem a hűtőből és kitálaltam.
Mindenki nagyon elégedett volt, aki a majonézeset szereti és az is aki nem. Jó ötlet volt, ez az egy a kettőben kukoricasaláta! :)



1 megjegyzés:

  1. Részvétem a válogatós családhoz:) Szerencséjükre ilyen jó szakácsuk van:-)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails