Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. március 20., csütörtök

Sokmagos Pretzel bagel és zsemlék






Amikor kisültek az első Pretzel zsemléim, már akkor tudtam, hogy bagelt is fogok sütni ebből a tésztából:

Pretzel zsemlék – hamburgerhez, szendvicshez, reggelire



Aztán először perec, stangli és csavar készült Pretzel tésztával:



De most végre a bagel is sorra került. J 
Igaz, sütöttem néhány zsemlét is mellé, ez a fajta tészta ugyanis sokáig friss marad, ezért egyik nap így, másik nap másképpen hasznosítom, így két-három napra is előre tudok gondolkodni az ebéd vagy vacsora tekintetében. 

Nem régen mutattam be a New York bagelt is, kíváncsi voltam, hogy ezzel az egyszerűbb Pretzel tésztával, vajon mennyi lesz a különbség.

New York bagel - a legjobb amerikai szendvics zsemle




Hozzávalók 6 Pretzel bagelhez vagy 3 bagelhez és 3 zsemléhez:

50 dkg kenyérliszt
2,8 dl langyos víz
4 dkg olvasztott vaj
2 teáskanál nádcukor
2 teáskanál finom tengeri só
1 ½ teáskanál porélesztő

3 liter víz
1 teáskanál szódabikarbóna

1 felvert tojás              
2-3 evőkanál magkeverék – durvára vágott tökmag és napraforgómag, mák, szezámmag

A liszttel elkevertem a sót és az élesztőt, majd hozzáadtam a vizet és az olvasztott vajat. Addig dagasztottam csak, amíg gömbbé nem állt össze. Lefedve 1 órán át kelesztettem.

1 óra múlva 6 részre vágtam, 3 darabból bagelt formáztam (formázás itt) 3 darabból gömböket formáztam és sütőpapírral bélelt tepsire rendeztem őket. Ruhával letakartam és 40 percig kelesztettem.
Olyan szépen megkelnek, hogy ebben az állapotukban fennmaradnak a vízen.

Felforraltam a vizet, hozzáadtam a szódabikarbónát és egyesével finoman a vízbe engedtem először a 3 zsemlét, majd a 3 bagelt. 30 mp múlva óvatosan megforgattam őket, majd 30 mp múlva kiemeltem és mentek vissza a bélelt tepsire.


Megkentem őket a felvert tojással és éles késsel kétszer megvágtam a zsemléket. Megszórtam a bageleket is és zsemléket is és betoltam a 220 C fokra előmelegített sütőbe. 18 percig sültek.










Rácson hagytam hűlni, majd felhasználtam a bageleket rögtön az ebédhez. Erről legközelebb mesélek! J






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails