Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. március 21., péntek

Dijoni tarja pecsenye szalonnás babrőzsével, cheddaros krumplipürével






Megmondtam, nálunk kéthetente tarja pecsenye kerül az asztalra. Ez az a sertéshúsféle a bordán kívül, amit miden családtag szeret. Mikor hogy fűszerezem, éppen amilyen kedvem van, egy biztos, a dijoni mustárt nem spórolom ki belőle.

Nagy kedvencem a szalonnás babrőzse, számomra magában is felér egy főfogással. Most kicsit előbb jött haza a Nagylány az egyetemről, így megadtam a módját és cheddaros krumplipürével egészítettem ki a családi tarjalakomát.

Hozzávalók 4 főre

A páchoz:

2 evőkanál dijoni mustár
4 evőkanál olaj
1 teáskanál fűszerpaprika
1 teáskanál chili
1 teáskanál fokhagymapor
1 teáskanál fokhagyma chips
1 teáskanál morzsolt korianderlevél


1 kg csont nélküli sertéstarja 8 szeletre vágva
Himalája só, frissen őrölt bors

20 dkg ceruzabab
8 szelet bacon

10 dkg durvára reszelt cheddar sajt

A pácot összekevertem, szilikon ecsettel átkentem vele a tarjaszeleteket és betettem egy órára a hűtőbe. Sütés előtt megszórtam frissen őrölt Himalája sóval és színes borssal, tepsire rendeztem és betoltam a 220 C fokra előmelegített sütőbe. 20 perc múlva megforgattam a húsokat és még 10-15 percig sütöttem.





Közben gőz fölött megpároltam a zöldbabot. 12 darabot összefogtam és baconbe tekertem. Olajozott tepsire fektettem őket.

A tepsit a tarjával kivettem a sütőből, fóliával befedtem és betoltam a babrőzséket a sütőbe és 200 C fokon úgy 15 percig sütöttem. Elzártam a hőt és 5 percre visszatoltam a tarjás tepsit a sütőbe, hogy visszamelegedjen.




Közben francia krumplipürét készítettem, melyhez végül hozzáadtam a cheddar sajtot és addig kevertem, amíg felolvadt.


Mindent frissen, forrón, azonnal tálaltam. A Kisfiamnak még egy kis friss saláta is készült, a férjemnek még szervíroztam egy kis csemegeuborkát is a pecsenye mellé.

Az ebéd fénypontja mégis az volt, hogy együtt ebédeltünk, nem csak hétvégén, hanem hétköznap. J



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails