Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. március 8., szombat

Ham & Eggs másképp – kovászos házi ciabattával






Már olyan régen készültem rá, hogy kipróbálom ezt a „csészében” sült Ham & Eggs-t. Amikor láttam, hogy az éppen kisült kovászos ciabatta kenyerem istenien sikerült, azonnal nekivágtam.

Nem nagy ügy elkészíteni, mégis a végeredmény olyan attraktív, hogy nagyot dob még a reggeli élvezeti értékén is. Időközben több variációban is elkészítettem már, ilyen ez, amikor rákattanok valamire. J

Hozzávalók 1 adaghoz:

6 szelet angolszalonna
2-3 dkg finomra reszelt cheddar sajt
2 nagy tanyasi tojás
2-3 dkg vaj

A szuflé formákat kivajaztam és kibéleltem angolszalonnával. Az aljába szórtam a reszelt sajtot. Ráütöttem a tojást és megcsorgattam a maradék, olvasztott vajjal.

190 C fokra előmelegített sütőben 20 percig sütöttem, addig, amíg a fehérje megszilárdult, de a sárgája még folyik.





Frissen sült kovászos ciabattát szeltem hozzá, ami megkoronázta a látványt is és a magát a reggelit is.
Érdemes kipróbálni! J




5 megjegyzés:

  1. Ház ez aztán nagyon tetszik !
    A sütőnk viszont nem alkalmas efféle kunsztokra, mint megadott hőfokra előmelegítés :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De be tudod kapcsolni és biztosan van rajta fokozat, nem? Ha 200 C fokig melegít és 7 állás van rajta mondjuk, akkor 6-ra állítod és 30 percig járatod. Ilyen könnyen ne mondj le róla! :)

      Törlés
  2. Szegényt 34 évvel ezelőtt vettük és már a harmadik lakásban szolgál. Még jó, hogy bírja :-P
    Ellenben fog almunk sincsen róla, milyen hőfokot biztosít. "Tapasz nyalati alapon" használjuk :-)))

    VálaszTörlés
  3. Kreatív. Hogyan veszed ki a szuflé formából, hogy ne essen szét, és ne égesd el az ujjaidat? :)

    VálaszTörlés
  4. ...két szembefordított evőkanállal...?...hm...:)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails