Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. március 12., szerda

Sonkában sült medvehagymás rántotta rozsos-kovászos házi kenyérrel






Olyan nagy sikere volt nálam a rendhagyó Ham & Eggs-nek, hogy több, egyéni változatban is elkészítettem a következő napokban:



Ez az egyik. Nem igényel annyira sok pepecselést, mint amennyire attraktív, úgyhogy megéri a kis plusz befektetést.
A Ham & Eggs-t a frissen sült kovászos ciabattához passzintottam, ezt a sonkában sült rántottát pedig a 3 kovászos, rozsos félbarna kenyeremhez:

Rozsos félbarna kenyér háromféle kovásszal, cserépben – a kovász gyümölcse




No és a medvehagyma szezonhoz igazítottam, hiszen, most mindenbe medvehagymát teszek! J

Hozzávalók 1 adaghoz:

2 egész tanyasi tojás és egy fehérje
2 nagy szelet „igazi” főtt sonka zsírréteggel a szélén
1 fej salotta (mogyoróhagyma)
kis darab piros kápia paprika finomra vágva
6 levél medvehagyma finomra vágva
2-3 dkg vaj
1-2 dkg gruyére sajt
Himalája só, frissen őrölt bors


A szuflé tálkákat kivajaztam és kibéleltem a sonkával. A tojásokat és a fehérjét felvertem és fűszereztem. Beleöntöttem a kibélelt formákba. Vajon megdinszteltem a salottát, a paprikát és a medvehagymát, majd a tojásra kanalaztam. Megszórtam sajttal és betoltam a 190 C fokra előmelegített sütőbe. 15 percig sültek, míg "fel nem jött" a tojás. 








Nem érdemes magasabb hőn sütni, mert minden tojásételnél az a lényeg, hogy átsüljön, de ne keményedjen meg, mert úgy élvezhetetlen. 


Felsége,s rozsos, kovászos kenyerem méltó társra lelt benne.

Színes, ízletes, mutatós reggeli/vacsorafogást kreáltam. Tudjátok, a fantáziámnak, csak a fantáziám szabhat határt … J




6 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Köszi Livi! Próbáld ki ezt is, mert nem fogsz csalódni benne! :)

      Törlés
  2. Fantasztikus ízléses, kreatív és csurog a nyálam...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Mindig a gyomrom hajt bele ezekbe a finomságokba ... :D

      Törlés
  3. Ahogy néztem a képeket a tavasz jutott róla eszembe! Nagyon szépek és biztos finomak is voltak! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, igazi tavaszi reggeli, szikrázó napsütésben! :)

      Törlés

Related Posts with Thumbnails