Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. március 20., csütörtök

Kovászos francia baguette Mongue









Ez a baguette a természetes kovász mellett csipet élesztővel készült, a francia pékek számtalan kenyérfélénél ötvözik a kétféle kelesztő anyag keverésének előnyeit. A kovásztól sokkalta jobb lesz az íze és levegősebb lesz, a kevéske élesztő pedig rásegít a kovászra, hogy 2-3 óra alatt elkészüljünk vele.

Hasonlóan, kovász-élesztő kombóval készülnek ezek a francia ciabatták is:



Nem rossz ez sem, ugye? J

Szóval, a ciabatta sikere után kipróbáltam ezt a csúcsos francia baguettet, vagyis baguette Mongue-t.

Hozzávalók 4 baguettehez:

375 g finomliszt
125 g kenyérliszt
½ teáskanál élesztőpor
270 ml víz
1 ½ teáskanál só

A kovászt elkevertem a vízzel, a lisztet a sóval és az élesztővel, majd mindent összekeverve tésztát dagasztottam belőle. 5 perc múlva könnyedén, újra megdagasztottam.
1 órán át kelesztettem lefedve. 4 részre vágtam és rudat formáztam belőle, majd baguettet, itt van hozzá segítség. 1 ½ óráig kelesztettem, közben 260 C fokra előmelegítettem a sütőt. A sütő aljába, pástétom formában vizet tettem.

220 C fokra visszavettem a hőt és betoltam a tepsit a sütőbe. 10 perc után megfordítottam a tepsit és még 15 percig sütöttem. 





½ órán át hagytam hűlni, ekkor vágtam meg.

Ropogós, könnyű bélzetű, igazi baguetteket sütöttem. Kicsit nagyobb „egérlyukakra” számítottam, de így is könnyű levegős lett a bélzete. Isteni finom volt! J






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails