Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. március 5., szerda

Sajttal-sonkával duplán vasalt fajita csirkemell, hash browns és joghurtszósz






Jó kis hétköznapi ebéd volt. Kicsit megbolondítottam a húst is és a köretet is, hiszen fő a változatosság. Tanyasi csirkemellből készült a „lényeg” és bőrén vasaltam, így ropogós a felszíne. Tényleg jól kifundáltam. J
Készítettem már hasonlót, hiszen a hétköznapokban a kontaktgrillem igen jó barátom és segítőtársam. Jól elő lehet készíteni hozzá a húsféléket, majd néhány perc alatt elkészülnek. Addig a köretet is el lehet frissen készíteni, igazán praktikus a hétköznapokban.

Hozzávalók 3-4 adaghoz:

2 egész tanyasi csirkemell filé bőrével
3-4 dkg vörös cheddar sajt finomra reszelve
6 szelet érlelt sonka
Himalája só, frissen őrölt bors
1 evőkanál olaj

4 nagyobb sütni való krumpli durvára lereszelve
1 közepes fej édes hagyma durvára lereszelve
3-4 dkg vörös cheddar sajt durvára lereszelve
Himalája só, frissen őrölt bors
2 evőkanál olaj

2 dl görög joghurt
1-2 gerezd zúzott fokhagyma
1 evőkanál hidegen sajtolt olaj
Himalája só


A joghurtot elkevertem a fokhagymával, olajjal és fűszereztem. Hűtőbe tettem tálalásig.


A csirkemellet filéztem, előkészítettem, ahogyan itt már bemutattam. Enyhén klopfoltam.  A húsos felét fajita fűszerkeverékkel fűszereztem. Fóliával betakartam és betettem a hűtőbe felhasználásig. 

Felhasználás előtt kivettem a hűtőből, ráfektettem a húsos felére 3 szelet levegőn szárított füstölt sonkát majd megszórtam a sajttal és befedtem a másik 3 szelet sonkával. Befedtem a másik szelet csirkemellel, hogy a húsos fele legyen a töltelék felől. A külső, bőrös részét sóztam, borsoztam és meglocsoltam olajjal.


Felhevített kontaktgrillbe tettem és 8-10 percig sütöttem.








A reszelt krumplit alaposan kinyomkodtam, amennyire csak tudtam. Összekevertem a hagymával, sajttal, sóztam, borsoztam.
Közepesen felhevített olajba tettem egy-egy kanállal a masszából, kicsit meglapítottam. Amikor arany barnára sült megfordítottam és a másik felét is megpirítottam. Papírtörlőre szedtem. 



A kész csirkemellet 10 percig deszkán pihentettem, majd csíkokra szeleteltem és a hash browns-al körítettem. Fokhagymás joghurtszószt kínáltam mellé.


Jó kis ebéd volt, ízlett mindenkinek! J



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails