Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. március 11., kedd

Medvehagymás- töltött Potatoes Skins Alexa Christitől





Én köretként tálaltam fel, de meleg előételként vagy önálló vacsoraként is bőven megállja a helyét.

Elöntötte a piacot a friss zsenge medvehagyma, jelzem az Inetrsparban már olcsóbban hozzá lehet jutni. Egy kicsit kapzsiságnak tartom, hogy a természet ajándékát a piacon aranyárban kínálják. Egy 20 leveles csomót 200 Ft-ért, a multi 10 dkg-ot, nagyjából négy, ötszörösét 350 Ft-ért adja, és gondolom még így is megéri nekik.

Sajnos én a piacon bevásároltam jó pár csomót méregdrágán, de legközelebb már a multinál veszem meg, mert bár kis mennyiség is elég belőle, számtalanféle ételhez felhasználható és annyira egészséges!

Egy csomag medvehagymát áldoztam be a töltött-ropogós „krumpli héjakhoz”.
Minden fázist sütőben készítettem, mert a tűzhelyem teljes kapacitását lekötötte a vasárnapi ebéd készítése.

Hozzávalók 4-6 adaghoz:

3 nagy sütnivaló krumpli - továbbra is maradok az agriánál
6 csík bacon
6 dkg vegyes érlelt sajt – gruyére és provolone picante
6 dkg vaj
2,5 dl fokhagymás joghurtszósz (2 dl görög joghurt, 1 nagy gerezd zúzott fokhagyma, 1 evőkanál olívaolaj, Himalája só)
1 csokor medvehagyma


A krumplit lesikáltam, alufóliába csomagoltam és 1 órán át sütöttem 200 C fokra előmelegített sütőben. Kicsomagoltam, kicsit hűlni hagytam és keresztben kettévágtam és evőkanállal kivájtam úgy, hogy kb. 3-5 mm vastag krumpli maradjon a héján. 


Pizza formát kikentem olajjal majd elhelyeztem benne a bacon csíkokat és betoltam a még forró sütőbe. Pár perc alatt tökéletesen ropogósra sült. A bacont félretettem hűlni, a zsírját pedig felhasználtam a későbbiekben.



A sütőt 230 C fokra állítottam, egy tepsit kikentem a bacon zsírral valamint meglocsoltam vele a krumpli hajókat kívül-belül. A tepsire rendeztem őket és betoltam 10 percre a forró sütőbe. Ekkor megfordítottam és még 6-8 percig sütöttem, amíg a krumpli hajó ropogósra nem sült.




Közben a kivájt krumpli belet összetörtem villával, még forrón elkevertem a vajjal és 1 dl fokhagymás joghurtszósszal. Felcsíkoztam, a medvehagymát és belekevertem a masszába. Sóztam, borsoztam. 



Kivettem a sütőből a ropogós krumpli hajókat és visszatöltöttem bele a medvehagymás masszát. A ropogós bacont nagyobb morzsákra törtem és a felével megszórtam a töltött krumpli hajókat. Erre finomra reszelt sajtot szórtam, majd megint megszórtam bacon chipsszel.

200 C fokos sütőbe toltam a tepsit és 20 percig sütöttem. 





Azonnal tálaltam a maradék fokhagymás joghurtszósszal.

Felséges fogás krumpliból és szerintem nagyon egyszerű elkészíteni. Nagy sikere volt. J





5 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Nem is értem miért az a blogod cím,hogy :Nem vagyok mesterszakács.............lehet ezt a tudást még magasabb szintre emelni?? Puszillak és örömömre szolgál,hogy van egy ilyen klassz hely,ahol csemegézhetek! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Edit! Nagyon szépen köszönöm! Örömömre szolgál, ha mások kedvére is tehetek, én rettenetesen élvezem csinálni! :)
      Én is puszillak, sokszor! Isten hozott nálam! :)

      Törlés
  3. Azt szeretném megtudakolni, hogy vidéken hol tudok gruyére sajtot venni, már nagyon régóta keresem.
    Nagyon remek a blogod, naponta többször is benézek! köszönöm! Panni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Panni!
      A Metroban kapsz, 20 dkg-os kiszerelésben. A nemzetközi sajtok között keresd.
      Örülök, hogy tetszenek a receptjeim! :)

      Üdv,
      Alexa

      Törlés

Related Posts with Thumbnails