Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. március 29., szombat

Medvehagymás avokádó – tojássaláta pirított házi francia kenyérrel, akár húsvétra




Alapból nem eszünk kenyeret a főételekhez. Én egyáltalán nem, a férjem pedig csak a gazdag levesekhez például. Inkább reggelire és vacsorára eszünk kenyeret, ezért, amikor kenyeret sütök, mindig készül néhány olyan saláta vagy szendvicskrém, amivel a finom házi kenyereket társítjuk.
Most a normandiai cipó került terítékre:


Még a múltkori eresztés íze a számban volt, ugyanis az előző kenyérsütéshez avokádós lazac tatárt valamint medvehagymás tojássalátát is készítettem:

Medvehagymás tojássaláta - házi gyökérkenyér válogatással


Avokádó-lazac tatár fürjtojással, kétféle házi kenyérrel


Most az avokádó a tojássalátába került, de készült vele más, medvehagymás előétel és szendvicskrém is. Most a tojássalátát mutatom be. Ez esetben házi tartármártást használtam, mert úgy ítéltem, hogy az avokádóhoz legyen az összetartó krém még selymesebb.

Hozzávalók:

1 avokádó közepes kockára vágva
½ lime leve
6 keményre főzött tanyasi tyúktojás
4 evőkanál házi tartármártás
1 kis csokor medvehagyma csíkra vágva
1 evőkanál rusztikusra vágott lilahagyma

Az avokádót bontás után azonnal meglocsoltam a lime levével, hogy meg ne barnuljon. Finoman, de alaposan összekevertem a hozzávalókat és behűtöttem kicsit tálalás előtt.


Pirított normandiai házi kenyérrel tálaltam. Isteni lett! 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails