Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. március 30., vasárnap

Sütőben sült parmezános sügér falatok medvehagymás joghurtszósszal, friss salátával






Még nem készítettem sügért, így nézelődtem kicsit, hogy találjak az ízlésemhez megfelelő elkészítési módot. Nem kellett sokat kutakodnom, hogy több találatra is ráakadjak.
Egy Viktória tavi sügér felét vásároltam meg filézve, úgy hiszem ez kisebb testű egyed, mint a tengeri változat. 
Mindössze 40 dkg-ot nyomott a bőrözött sügér filé, így éppen két, egyszemélyes adagra volt elegendő.
A prémium részét a sügérfilének félretettem vacsorára, a hasaalja és farok részét pedig ehhez a könnyű ebédfogáshoz használtam fel.
Locatellinél olvastam, hogy a sügér nagyon jól harmonizál a bazsalikommal, így mindkét fogásban jelen van a bazsalikom, illetve becsempésztem egy kis medvehagymát is, az íze, az aktualitása, és a vitaminforrás miatt. J

Hozzávalók 1 adaghoz:

20 dkg sügér filé kisebb darabokra vágva
2 evőkanál frissen őrölt zsemlemorzsa
2 evőkanál frissen reszelt parmezán
1 teáskanál fűszerpaprika
½ teáskanál morzsolt bazsalikom
1 evőkanál vaj
Himalája só, frissen őrölt bors

¼ jégsaláta
¼ kígyóuborka

1 ½ dl görög joghurt
1 evőkanál durvára vágott medvehagyma
1 kisebb fokhagyma
2 teáskanál olívaolaj
Himalája só

260 C fokra felforrósítottam a sütőt.

A joghurtot elkevertem a zúzott fokhagymával, olívaolajjal, sóval és a medvehagymával. Tálalásig behűtöttem.


A morzsát, a parmezánt, a paprikát és a morzsolt bazsalikomot alaposan elkevertem. A sügér darabokat bebalzsamoztam a puha vajjal és alaposan megforgattam a morzsa keverékben. Sütőlapon elrendeztem őket, és 10 percre a sütőbe toltam.





A ropogósra és pirosra sült sügér falatokat friss salátával és a medvehagymás joghurtszósszal tálaltam. 

Igazán látványos, ízletes, friss és könnyű ebéd lett belőle. Csak ajánlani tudom! J




1 megjegyzés:

  1. Hú, de jól néz ki! Felfalnám az egészet! És még csak nem is híznék tőle! :D

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails