Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. március 1., szombat

Marcipánkrémes-aszalt vörös áfonyás bécsi sütemények – viennoiserie



A férjem a nagy vörös áfonyás. Mindent nagyon szeret, ami vörös áfonyával készül. Neki kedveskedtem ezzel a vörös áfonyás bécsi süteménnyel.

A gyerekek mindenből étcsokoládésat kérnek, úgyhogy nekik mindenből csokisat készítek:


Még szerencse, hogy nekem ilyen egyszerű, ugyanis én meg édességet nem eszem. Úgyhogy a csokis és vörös áfonyás sütemények mellé én olívás-többmagvas kifliket sütöttem magamnak. J  Hamarosan a bemutatásukra is sor kerül.

Nincs sok különbség a csokoládés bécsi süteményekhez képest. A gyors leveles tészta, a marcipánkém és a cukormáz receptjét már bemutattam. (katt a kiemelésekre és kiadja az aktuális bejegyzéseket a receptekkel)

Kinyújtottam 30 dkg leveles tésztát, hogy olyan 3 mm magas legyen és a felső rész 2-3 cm-nyi területén kívül lekentem a marcipánkrémmel. Megszórtam sűrűn kicsit összevágott, aszalt vörös áfonyával, majd a felőlem eső részétől feltekertem. 3 cm-es szeleteket vágtam belőle és a vágott felületével felfelé, miután a tészta végét a csiga alá nyomkodtam sütőpapírral bélelt tepsire rendeztem. 9 db csiga lett belőle.
Folpackkal lefedve betettem 30 percre a hűtőbe.

30 perc múlva kivettem a hűtőből, a sütőt 180 C fokra felmelegítettem és betoltam a tepsit a sütőbe. 20 percig sütöttem, majd még forrón megkentem a cukormázzal.
A tepsin hagytam kihűlni. 


Közben már készítettem is elő az olívás-többmagvas süteményeket, de ezek már másféle vajas alaptésztából lesznek. Erről legközelebb mesélek. J


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails