Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. március 15., szombat

Ham & Swiss & Eggs lenmagpelyhes svájci kenyérrel






Ez is egy nagyszerű sonkában sült tojás formáció, amolyan svájci módra. Már két másik, egymáshoz stílusában passzoló variációban bemutattam korábban:

Ham & Eggs másképp – kovászos házi ciabattával



Nem ész nélkül, hanem minden formációt egymással harmonizáló alapanyagokkal készítettem, a „megfelelő” kenyérfélével tálaltam fel. Így még izgalmasabb! J

A svájci kompozíció mellé egyszerű, de annál nagyszerűbb dagasztás nélküli, lenmagpelyhes svájci kenyeremet szeleteltem:

Lenmagpelyhes svájci kenyér


Hozzávalók 1 adaghoz:

4 szelet alpesi típusú levegőn szárított füstölt sonka
2-3 dkg finomra reszelt gruyére sajt
2 nagy tanyasi tojás
2 dkg vaj
Himalája só, frissen őrölt bors

A szuflé formákat vajjal kikentem a maradék vajat megolvasztottam. 2-2 szelet sonkával kibéleltem a formákat és belehintettem a sajtot, majd fűszereztem. Végül beleütöttem a tojást és meglocsoltam az olvasztott vajjal.


190 C fokra előmelegített sütőbe tettem és 20 percig sütöttem. 





Két kanál segítségével kiemeltem a sonkás tükörtojás rózsákat és svájci kenyérrel tálaltam:




A fehérje már megszilárdult, de a sárgája még szépen folyt, éppen úgy, ahogyan terveztem! J



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails