Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. március 30., vasárnap

Egészben rozéra sült szűzpecsenye medvehagymás parmezánmártással





Mostanában nem készítettem szűzpecsenyét. Valahogyan nem jött ki rá a lépés. A tarja pecsenyék és karajból készült ételek egy időre kiszorították a napi menüajánlatból.


Rakott karaj cserépben, barackkal – a belga gazda kedvence másképp


Dijoni tarja pecsenye szalonnás babrőzsével, cheddaros krumplipürével


Mézes-chilis mustárpácban sült tarja pecsenye


Persze én résen vagyok, ha valami régen nem készült már a kedvencek közül, akkor újra napirendre tűzöm. J
Tagliatelle is illett volna hozzá, de a fiúk rizst kívántak, így basmati rizs körettel tálaltam.

Hozzávalók 2-3 adaghoz:

1 egész szűzpecsenye olyan 50-60 dkg
Maldon sóvirág, kakukkfű, durvára őrölt rózsabors és vegyes bors
1 evőkanál olívaolaj
2 dkg vaj

2 salotta (mogyoróhagyma)
1 gerezd fokhagyma
2 dkg vaj
1 kis csokor medvehagyma
1 dl száraz fehérbor
2 dl habtejszín         
5 dkg frissen reszelt parmezán
Himalája só, frissen őrölt bors

A szűzpecsenyét megtisztítottam a hártyáktól és fűszereztem. A durva szemű Maldon sót is nyugodtan rászórhatjuk, nem dehidratálja a húst, ha egyben van. Gyakran fűszerezem a szűzpecsenyét rózsaborssal, rendkívül jól passzol hozzá. J
1 órán át hagytam a hűtőben pácolódni a szüzet. Időben kivettem a hűtőből, hogy szobahőmérsékletű legyen, hogy kisüthessem.
Vaj olívaolaj keverékén kérget sütöttem rá, úgy 1-1 percig sütöttem mind a négy oldalán. Sütőlapra helyeztem és 150 C fokos sütőben 15 percig pároltam. Egy perccel sem tovább, hogy rózsaszín, így omlós és puha maradjon a közepe.


A visszamaradt pecsenyezsírt kiegészítettem egy kis vajjal, és megpirítottam benne néhány másodperc alatt a morzsolt kakukkfüvet. Hozzáadtam az összevágott salottát, majd a fokhagymát és a medvehagymát és megdinszteltem. Felöntöttem a fehérborral és addig főztem, míg egészen besűrűsödött. 
Ekkor felöntöttem a tejszínnel és lassan felforraltam, de már vettem is vissza a hőt. Hozzáadtam a parmezánt és fűszereztem. Ahogyan felolvadt a sajt, azonnal levettem a tűzről.





A sültet deszkán hagytam pihenni 15 percig, alufóliával lazán letakarva, majd vastagabb szeletekben, sréhen felvágtam.





Időközben megfőztem a basmati rizst. Elrendeztem a szűzérméket a tányéron, a rizst külön tálaltam. 




Majd meglocsoltam a medvehagymás parmezánmártással.

A szűzpecsenye fantasztikusan puha, omlós és ízletes lett. Mondhatni tökéletes! Összességében, felséges fogás, ami gyorsan és egyszerűen elkészíthető. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails