Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. március 1., szombat

Baszk rántotta Pretzel stanglival





Fixa ideám, hogy a magyar konyha és a spanyol konyha szájízében nagyon sok hasonlóságot mutat. Lehetne ez egy magyaros tojásrántotta is, csak mégis kicsit másképpen készül. J

Évek óta készítek baszk rántottát, amikor „rámjön”. Hasonló, mint egy kolbászos-lecsós rántotta, csak rusztikusabb és más sorrendben kerülnek az alapanyagok a serpenyőbe.

Hozzávalók 2 adaghoz:

1 zöld kaliforniai vagy zöld kápia paprika
6 szilva koktélparadicsom
1 kisebb fej édes hagyma
12 dkg chorizo vagy más paprikás kolbász
6 tanyasi tojás
1-2 evőkanál olívaolaj
füstös spanyol fűszerpaprika (Pimenton de la Vera) vagy magyar fűszerpaprika

2 Pretzel stangli

Forró serpenyőben egy kevés olívaolajon megpirítottam a zöldségeket, majd keverőtálba tettem. Piruljanak meg, de maradjanak roppanósak.
Pótoltam az olajat és megpirítottam a kolbászkarikákat. Csak éppen, hogy kiengedje a zsírját és a széle megpiruljon. Nem kell kopogósra sütni. A sült kolbászt is hozzá adtam a pirított zöldségekhez.

Másik keverőtálban elhabartam a tojásokat, sóztam, borsoztam, és felöntöttem vele a zöldség-kolbász keveréket.

Egy kis olívaolajat öntöttem a serpenyőbe és közepes-alacsony lángon megsütöttem a rántottát, hogy éppen csak megszilárduljon. 






Azonnal tálaltam. Füstös spanyol fűszerpaprikával megszórtam és Pretzel stanglit adtam mellé.


Nemzetközi ételeket főzni, kész időutazás. Ilyenkor egy kicsit ott érezhetjük magunkat, ahonnan ezeket a nemzetközi étel ihleteket hoztuk … J


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails