Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. március 1., szombat

Tanyasi jérceleves, ropogós jércesült házi hasábburgonyával –A vasárnapi ebéd







Vallom, hogy nem csak öreg tyúkból, vagy vén kappanból fő jó leves. Kevesebb folyadékkal és időráfordítással mély ízű és színű jérce vagy kakasleves fő, ráadásul a főtt húst ropogósra sütve elsőrangú sültet kapunk.

Régebben „küszködtem” a túl zsíros öreg tyúkokkal, fél napig főtt a leves, a felsütött húsa pedig szálkás volt, száraz, a bőr alól pedig nehéz volt kisütni a zsírt. Újabban fiatal tyúkból, vagy nagyobb jércéből főzöm a vasárnapi húslevest és mondhatom, hogy nagyon elégedett vagyok.

Az természetesen alap, hogy csakis tanyasi, kapirgálós egyedek kerülhetnek a fazékba.Most egy kétkilós jérce került terítékre, annyira elégedett voltam vele, hogy megörökítettem.

A jércét darabjaira szedtem, szemöldökcsipesszel alaposan megtisztítottam. 3 liter csap hideg vízben tettem fel főni. A májat csak a zöldséggel együtt szoktam beletenni. Amikor felhabzott leszedtem a habját és csendesre vettem. Éppen csak gyöngyözzön. Egy szűk evőkanál sót tettem hozzá és másfél órán át főztem. Én mindig innen számítom a főzési időt.
Amikor nincs már habja, onnantól egy kis tálkába szedem a zsírját és a tetejét a levesnek, ezt 15 percenként megteszem. Ezt adom ugyanis a tészta főzővizéhez.

Leveszöldséget pucoltam, daraboltam: sárgarépát, fehérrépát, fél karalábét, negyed cikk zellert, zöldpaprikát, paradicsomot, póréhagymát, a teatojásba fokhagymát, szegfűborsot, zöld vagy fekete borsot.

Bezöldségeztem a levest és még 1,5 órán át főztem. Levettem a tűzről, fél órán át pihentettem. 




Leszűrtem, a prémium jércerészeket félretettem: comb, mell, szárny. Ezeket hagytam kihűlni, majd nagyvonalúan sóztam, borsoztam.
Ujjnyi, hájból nyert zsíron közepesen forró serpenyőben ropogósra sütöttem a fűszerezett jércerészeket. Közben kisütöttem a hasábokra vágott, előfőzött krumplit. Tálalásig melegen tartottam.


Közben csigatésztát főztem, erre karikáztam a répát, majd a levesbe szánt főtt hús következett, végül rámertem a tűzforró levest.

Igaz, nekem nincs szabadnapom vasárnap, de a vasárnapi ebéd készítése és elfogyasztása minden vasárnapot ünnepnappá varázsol. J




6 megjegyzés:

  1. Szinte hajszálra így készül nálam is, viszont adtál egy ötletet, ezt eddig nem gyakoroltam: a leszedett zsíros lében kifőzni a tésztát. Ifjú asszony koromban a levesbetétet nagyvonalúan a kész levesbe dobtam-szaggattam, aztán csak néztem, mint Jenő a moziban, amikor elfogyott a húslé...:))), mert a tészta felvette. Azóta persze külön lében főzöm ki a betétet, és nagyon jó ötlet ezt a lét gazdagítani a leszűrt habbal-zsírral.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dating for everyone is here: ❤❤❤ Link 1 ❤❤❤


      Direct sexchat: ❤❤❤ Link 2 ❤❤❤

      I5. .

      Törlés
  2. Anyósomtól tanultam igazából húslevest főzni, apai nagymamám, akinek a főztjét gyermekkoromban ettem, sajnos túl korán elment. Ez a leszedett lé-zsír "ötlet" mégis tőlem származik, mert midig is foglalkoztatott, hogyan kaphatna úgy húslevet a tészta, hogy a kész lét ne pazaroljam ... :)
    Megtisztelő számomra, hogy tudok Neked újat mondani, hiszen Te hozzám képest profi gazdasszony vagy! Jó érzés ... :)
    Puszillak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sose gondoltam még magamra profi gazdasszonyként, de azért köszi, Kriszta:)) Te viszont világlátott vagy, és sokkal több izgalmas "extrát" viszel a főztjeidbe, mint én. Hidd el: sokat tanulok tőled.

      Törlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Dating for everyone is here: ❤❤❤ Link 1 ❤❤❤


    Direct sexchat: ❤❤❤ Link 2 ❤❤❤

    Zf...

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails