Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. március 18., kedd

Rusztikus avokádó salsa fürjtojással




Magos Juditnak ajánlom ezt a frissességében egyszerű és nagyszerű avokádó salsát, hiszen Judit nap, mint nap hasonlóan egészséges, szem és ínygyönyörködtető ételeket, salátákat oszt meg velünk az asztaláról. Amikor elkészült és rápillantottam egyből Judit jutott az eszembe, így elhatároztam, hogy neki ajánlom ezt a posztot.
Judit „egyébként” sokszoros magyar és Európa-bajnok, asztaliteniszezőnk, sikereit az 1970-es, 1980-as években csak úgy halmozta. Úgyhogy számomra nagyon megtisztelő, hogy ismerhetem, és hogy neki ajánlhatom ezt a bejegyzést.

Igazából nem egyszerűen ez az avokádó salsa volt a cél, hanem egy igazi kulináris „bomba” egyik részleteként készült. Csak éppen, amikor elkészült úgy megkívántam már magában, hogy visszatöltöttem két kanállal belőle az avokádó héjába, mellé rendeztem néhány fürjtojást és befaltam.  Persze előtte kattintottam párat, hogy az utókor számára is megörökíthessem! J

Hozzávalók 2 adaghoz:

1 érett avokádó (szépen megérik, ha a konyhaasztalon hagyjuk néhány napig felhasználás előtt)
1 mogyoróhagyma (salotta) közepesen finomra vágva
1 nagy gerezd fokhagyma finomra vágva
½ lime leve
1 kis csokor koriander levél vagy petrezselyemzöld levelei egészben letépkedve a száráról
Himalája só
3 -4 keményre főzött fürjtojás

Az avokádót hosszanti irányban végig bevágtam a magjáig. Az egyik felét „lepattintottam”, a másik felében maradt magot kiszedtem (ha kést szúrunk a magba, akkor azzal könnyedén ki tudjuk emelni), majd kanállal, egyben kivájtam a húsát mindkét feléből.

Az avokádó húsát felkockáztam és meglocsoltam fél lime levével. Ezt érdemes mielőbb megtenni, hogy nehogy bebarnuljon. Óvatosan elkevertem a salottával, fokhagymával, petrezselyemlevéllel, majd nagyon enyhén sóztam. 



Visszatöltöttem a héjába és félbevágott fürjtojással tálaltam fel. Egészséges, laktató saláta, ugyanis az avokádó nem csak tele van vitaminokkal, hanem roppant tápláló is! J


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails